fbpx
<  Terug naar nieuwsoverzicht


12/03/2020

Zo draagt IT bij aan een betere klanttevredenheid 

Slim gebruik van IT is niet alleen goed voor je productiviteit, maar helpt ook je klanttevredenheid te verbeteren. Dat kan op meer manieren dan je misschien denkt. We beschrijven daarom een aantal voorbeelden van hoe IT kan leiden tot een betere klanttevredenheid. 

Beter bereikbaar via geïntegreerde communicatie
Klanttevredenheid valt of staat met de bereikbaarheid van je organisatie. Hoe beter je bereikbaarheid, hoe sneller je kunt inspelen op de wensen van je klant. Geïntegreerde communicatieoplossingen maken dat heel makkelijk. Denk aan Unified Communications, dat diverse communicatievormen verenigt in een handige app, die je op je smartphone en laptop kunt gebruiken. Waar je je ook bevindt, je bent altijd bereikbaar voor je klant en kunt hem zo direct ondersteunen. Denk daarnaast aan chatmogelijkheden voor jouw klanten. Het toevoegen van een chatfunctionaliteit op jouw website is vandaag de dag enorm eenvoudig. Deze kan je bovendien met Machine Learning trainen om zo goed en zo snel mogelijk antwoord te geven op veel gestelde vragen. 

Productiever werken met werkplekken op maat
Je wilt natuurlijk dat je collega’s zo productief en gemakkelijk mogelijk kunnen werken. Dat bereik je onder andere met een werkplekinrichting op maat. Op die manier krijgen je medewerkers de beschikking over werkplekken die aansluiten bij hun werk en eventuele persoonlijke voorkeuren. Zo laat je hen echt optimaal werken. Een hoge productiviteit draagt bij aan een optimale dienstverlening, wat weer kan leiden tot een betere klanttevredenheid.   

Flexibel werken met de moderne werkplek
Digitalisering heeft ervoor gezorgd dat we altijd en overal bereikbaar zijn. Niet alleen privé, maar ook zakelijk. Vaste werkplekken worden daarom steeds vaker ingeruild voor flexibele varianten. Die stellen je collega’s in staat om ook buiten kantoor, zoals thuis of op flexplekken, te werken. Doordat de beperkingen van de vaste werkplek verdwijnen kunnen klantvragen flexibeler worden opgepakt. Dat kan al snel leiden tot een beter klantcontact en een hogere mate van klanttevredenheid.

Maak gebruik van data
Inzicht in data helpt je de juiste zakelijke beslissingen te maken. Door data inzichtelijk te krijgen kun je ontwikkelingen en trends ontdekken, en deze benutten om je dienstverlening nog klantgerichter te maken. Een oplossing waarmee je dit kunt doen is Power Automate van Microsoft. Hiermee kun je eenvoudig applicaties bouwen die je meer inzicht geven in de data binnen je organisatie. Zo ontdek je kansen die je anders wellicht had laten liggen.

Waarborg je klantcontact via flexibele schaalbaarheid
Stel, je organisatie groeit en het aantal klanten neemt toe. Dan wil je natuurlijk zeker weten dat je IT meegroeit. Alleen dan kun je de dienstverlening blijven bieden die je klanten van je mogen verwachten. Flexibel opschalen maakt het mogelijk. Wij bieden daarvoor een breed aantal mogelijkheden, zodat er altijd een is die past bij jouw specifieke behoeften. Zo kun je nieuwe en bestaande klanten goed blijven ondersteunen. Top voor je klanttevredenheid.  

Bonustip: switch naar een duurzame werkplekinrichting
Mede door de maatschappelijke focus is duurzaamheid uitgegroeid tot een zakelijk pre. Veel klanten vinden dit tegenwoordig een belangrijke voorwaarde in zakelijke samenwerkingsverbanden. Daar kun je op inspelen door je bedrijfsvoering en IT te verduurzamen. Wil je weten hoe? In dit artikel delen we een aantal tips met je. 

Verbeter ook je klanttevredenheid
Wil je weten hoe IT kan helpen om ook jouw klanttevredenheid naar een hoger niveau te tillen? Neem dan contact op met onze specialisten. Samen zorgen we ervoor dat je dienstverlening altijd optimaal is ingericht.