fbpx
<  Terug naar nieuwsoverzicht


19/03/2020

Zo communiceren we anno 2020 

In 2020 communiceren we op meer manieren dan ooit. Dankzij digitalisering beschikken we tegenwoordig over talloze mogelijkheden, die we ook nog eens altijd bij ons hebben. Dat maakt ons veel bereikbaarder voor klanten en collega’s. Collega Arno Muste deelt graag communicatieoplossingen waarmee je jouw bedrijfscommunicatie volledig up-to-date maakt. 

Andere kijk op bereikbaarheid 
Privé zijn we gewend aan het gebruik van mobiele technologie, zoals smartphones en apps. We vinden het vanzelfsprekend altijd bereikbaar te zijn en toegang te hebben tot informatie. Die trend heeft ook zijn weg naar het zakelijke landschap gevonden. Hoe bereikbaarder je bent, hoe sneller en beter je kunt inspelen op de klantvraag. Het is dé gedachte achter zakelijke communicatie anno nu. 

Hosted communicatie
Die betere bereikbaarheid is mede mogelijk gemaakt door communicatie vanuit de cloud te hosten. Geen ISDN, maar hosted telefonie. Geen briefpost, maar email die je overal kunt gebruikenZelfs vergaderen kan tegenwoordig in een digitale omgeving. Mobiliteit vormt hierin de rode draad; digitale communicatieoplossingen zijn namelijk beschikbaar in app-vorm. Daardoor kun je er op je smartphone, laptop en zelfs tablet gebruik van maken. Op die manier worden je bereikbaarheid en flexibiliteit flink verbeterd 

Alle communicatie onder één dak
Daarnaast zijn er steeds meer oplossingen die meerdere communicatiemogelijkheden bundelen. Deze oplossingen noemen we Unified Communications. Vanuit één interface kun je bellen, chatten, e-mailen, bestanden delen en video-vergaderen. Zo stuur je je collega gewoon even een chatbericht of mailtje als hij telefonisch niet bereikbaar is. Daardoor voorkom je onnodige contactmomenten en richt je je onderlinge communicatie veel efficiënter in.  

Makkelijker samenwerken op afstand 
Maar digitale communicatie is meer dan alleen telefonie, mail of chat. Ook het werken met apps als Office 365 valt daaronder. Hiermee kunnen je collega’s heel makkelijk op afstand samen werken aan documenten die in een cloudomgeving staan opgeslagen. Denk aan het plaatsen van opmerkingen in bestanden, die door een andere collega worden doorgevoerd. Dat maakt samenwerkingsverbanden efficiënter en verhoogt de productiviteit. 

Ideaal voor de mobiele werkplek
De flexibiliteit en mobiliteit van digitale communicatie maken het een onmisbaar onderdeel van de mobiele werkplek. Voorbij zijn de tijden dat we gebonden waren aan vaste oplossingen; digitale communicatie vormt het perfecte antwoord op de vraag om locatie- en tijdsonafhankelijk bereikbaar te zijn. Koren op de molen van de organisatie die flexibiliteit hoog in het vaandel heeft staan 

Ook slimmer communiceren?
Ben je benieuwd geraakt naar de mogelijkheden en voordelen van digitale communicatie voor jouw organisatie? Neem dan contact met ons op. Onze specialisten kijken graag samen met jou naar de beste oplossingen om je communicatie nog flexibeler en efficiënter in te richten. Zo profiteren jij en je collega’s ook snel van alle voordelen die digitale communicatie kan bieden. 






Effectief samenwerken is een uitdaging in tijden van het coronavirus. Download het gratis E-book en voorkom dat je dezelfde fouten maakt als 70% van alle ondernemers.