Je zou denken dat bereikbaar zijn anno 2019 niet zo moeilijk hoeft te zijn; er zijn zo veel moderne devices en verbindingen voorhanden. Hoe komt het dan toch dat klanten of collega’s je bereikbaarheid niet goed genoeg vinden? We leggen je dat uit en vertellen hoe je je bereikbaarheid verbetert met hosted telefonie.
Telefonie is veranderd
Als je kijkt naar telefonie; we bellen al tientallen jaren met elkaar en zullen dat ook blijven doen. Alleen is de vorm waarop veranderd. Naast een algemeen kantoornummer hebben medewerkers eigen vaste nummers en vaak ook een mobiel telefoonnummer. We werken niet meer op één plek, 40 uur per week, maar op verschillende plekken en op flexibele tijden.
Daarnaast stopt ISDN per september dit jaar. Dit alles vraagt om een toekomstbestendige telefonieoplossing. Hosted telefonie van KPN is dé oplossing.
Beter bereikbaar met hosted telefonie van KPN
Hosted telefonie is de opvolger van traditionele telefonie. Hosted telefonie verloopt via het internet in plaats van de traditionele telefoonlijn en wordt ook wel VoIP-telefonie genoemd. Deze digitale vorm van bellen biedt allerlei voordelen die je organisatie ten goede komen en je bereikbaarheid verbeteren. Denk aan:
- Overal bereikbaar op één nummer: Hosted telefonie biedt de mogelijkheid om vaste telefonie en mobiele telefonie te koppelen. Zo kun je vaste gesprekken op je smartphone ontvangen en kun je gesprekken naar je mobiele telefoon met je vaste telefoon aannemen. Als gebruiker bepaal jij op welk device je bereikbaar bent en met welk telefoonnummer je uitbelt. Je klant kan één nummer bellen en komt direct bij jou uit.
- Ken je klant: Een andere meerwaarde van hosted telefonie is de koppeling met crm-systemen. Hierdoor heb je direct inzicht in de gegevens van de klant wanneer deze belt. Je kunt deze gegevens tijdens het gesprek ook nog eens direct bijwerken. Je klantdata is altijd up-to-date en dat komt je klantcontact natuurlijk ten goede.
- Zie direct of je collega’s beschikbaar zijn: Binnen hosted telefonieoplossingen heb je de mogelijkheid om de beschikbaarheid van je collega’s te zien (presence). Heb je een vraag voor een collega of wil je een gesprek doorverbinden? Dan zie je direct of de juiste persoon beschikbaar is. Klanten kunnen sneller te woord worden gestaan en raken niet verloren in eindeloos doorschakelen en onnodige contactmomenten.
- Geen omkijken naar beheer en onderhoud: Technische problemen door verouderde hardware of technologie? Dat is met hosted telefonie verleden tijd. De provider onderhoudt de telefooncentrale en zorgt automatisch voor nieuwe functionaliteiten en up-to-date software. Als gebruiker merk je hier niets van, behalve dan dat je altijd bereikbaar bent.
- Bepaal zelf welke functionaliteiten je gebruikt: Met hosted telefonie kun je eenvoudig je telefooncentrale configureren met keuzemenu’s, automatisch doorschakelen en belgroepen. Heb je bijvoorbeeld een klantenservice of alarmdienst? Dan stel je de nummers zo in dat je klanten automatisch bij de juiste personen terechtkomen en verbeter je de bereikbaarheid.
Wil je ook dat jij en je collega’s beter bereikbaar zijn? Weet je niet waar je moet beginnen en wat de mogelijkheden zijn? Neem dan zeker contact met ons op voor advies.