In een tijd waarin we steeds meer werkdruk ervaren, is het fijn als je je werk op slimme en efficiënte wijze kunt doen. Gelukkig zijn er allerlei handige zakelijke apps die je daarbij helpen. En veel van die apps zitten zelfs standaard in je Office 365-licentie. We delen hier zes handige zakelijke apps met je.
We schrijven wel vaker over Microsoft Teams, dé oplossing om makkelijker en efficiënter samen te werken. Voor desktops en laptops zorgt deze al voor een productiviteitsboost, maar wist je dat er ook een mobiele Teams-app bestaat? Deze is zowel voor iOS als Android verkrijgbaar. Met Teams op je smartphone is het erg handig om (team)chats te blijven volgen en hieraan deel te nemen. Ook is het handig om een document of presentatie op je telefoon te bekijken.
De een heeft nog een papieren lijstje, de ander probeert zijn to-do in z’n hoofd te bewaren en weer een ander gebruikt een tekstbestandje op zijn bureaublad. Uiteraard moet iedereen doen wat voor hem of haar werkt. Maar we willen je wel even over Microsoft To Do vertellen. Het voordeel van To Do is dat je in één oogopslag ziet wat er wanneer gedaan moet worden. Ook zie je wat er al gedaan is. Daarnaast kun je taken verdelen in subtaken, wat handig is bij grotere projecten. Zo rond je taak voor taak af en houd je het overzicht.
Met Asana kunnen teams eenvoudig hun projecten en taken op één plek beheren. Ga verder dan een to-do en manage je projecten van begin tot eind. In een handig totaaloverzicht zie je alle teamgenoten en hun werkzaamheden bij elkaar. Zeker bij grotere projecten moeten fases afgerond worden om naar een volgende fase te gaan. In Asana koppel je deze aan elkaar. Loopt er een onderdeel wat vertraging op, dan schuift de verdere planning op.
Heb je het idee dat je je tijd soms efficiënter kunt besteden? Kijk dan eens naar de app MyAnalytics. Hiermee zie je hoe je je tijd op het werk besteedt. Daarnaast krijg je advies hoe je tijd slimmer in te delen zodat je productiever bent. De app kijkt hiervoor naar de manier waarop jij je Outlook-agenda hebt ingedeeld met bepaalde werkzaamheden. Voor een goed advies is het wel belangrijk dat je de meeste werkzaamheden vastlegt in je agenda.
Microsoft Cortana was ooit bedoeld als concurrent van de Google Assistant, Alexa en Siri. Maar Microsoft past zijn strategie aan en laat Cortana echt een persoonlijke productiviteitsassistent worden. Zo kan Cortana straks e-mails voorlezen, vergaderingen inplannen door agenda’s naast elkaar te leggen, deelnemers van deze vergaderingen op de hoogte stellen en je herinneren aan belangrijke afspraken.
Met Office Lens maak je van je smartphone een scanner. Handig wanneer je een geprinte factuur, declaratie of brief snel digitaal wilt maken. Wanneer je Office Lens opent, kun je een modus kiezen (Foto, Document, Whiteboard of Visitekaartje), zodat je afbeelding er in Office Lens altijd optimaal uitziet. Vervolgens sla je het document op een locatie naar wens op.
Ken jij nog een meer handige zakelijke apps die niet in dit rijtje mogen ontbreken? Laat het ons weten in een reactie hieronder!