Je werkplek op een slimme, moderne én veilige manier beheren? Met WR Portall van WilroffReitsma wordt dat ‘a piece of cake’. Van je e-mail, documentenbeheer, printen en het intranet tot de telefooncentrale; alles komt samen in een complete online werkomgeving, aangepast op jouw organisatie. Zodat jij en je medewerkers overal zorgeloos én veilig kunnen werken. Op kantoor, bij een klant, onderweg of aan de keukentafel.
Benieuwd hoe WR Portall communicatie verbetert en overal (samen)werken simpel maakt? Solutions Consultant Frank Schuurman vertelt er in deze longread alles over. Van de functionaliteiten, voor- en nadelen en de kosten tot de meest gestelde vragen.
De wereld waarin we leven en de manier waarop we werken is de afgelopen jaren compleet veranderd. Medewerkers moesten toen, en willen nú, overal kunnen werken. En dat was voor veel organisaties een uitdaging. Want om veilig te kunnen werken waar en wanneer je maar wilt, heb je een ICT-omgeving nodig die continu meebeweegt met deze ontwikkelingen. Daar is kennis, tijd en geld voor nodig. Maar wat als je dat niet in huis hebt?
WilroffReitsma maakt van complexe technologie, oplossingen die eenvoudig in gebruik zijn. WR Portall is daar het perfecte voorbeeld van. Onze moderne online werkplek -WR Portall- in een notendop:
“Met WR Portall krijg je als organisatie dus één portal met alle benodigde bedrijfsinformatie, producten en diensten op één plek. Het is eenvoudig in gebruik en helemaal afgestemd op de individuele medewerker”, legt Frank uit.
“Wanneer je jouw browser opstart, zie je op onze landingspagina in één oogopslag alle informatie die je nodig hebt om zorgeloos te kunnen werken. Van de (Microsoft 365-) programma’s en tools die je gebruikt tot de verjaardagen van collega’s en de laatste nieuwsupdates. En het mooie is dat elke medewerker de landingspagina naar eigen wensen en voorkeuren kan inrichten, zodat je werkplek past bij jouw manier van werken.”
Onze gedeelde werkplek in de cloud kent twee smaken: Portall Field en Portall Office. “We zagen bij onze klanten eigenlijk twee hoofddoelgroepen van gebruikers: de frontline medewerkers en de office-medewerkers. Waar de ene doelgroep een mobiele functie heeft en maar een device gebruikt, heeft de andere doelgroep een ‘vaste’ werkplek en gebruiken ze meerdere devices om hun werk te kunnen doen. Daar hebben we onze werkplekoplossing dan ook op aangepast”, vertelt Frank.
Portall Field - gedeelde werkplek | Portall Office - gedeelde werkplek |
Set-up en beheer | Set-up en beheer |
Bedrijfs landingspagina | Bedrijfs landingspagina |
GDPR ondersteund | GDPR ondersteund |
Uitgebreide bescherming van apparaten, beveiliging en data-loss protection | |
Kosten: € 19,25 per gebruiker per maand | Kosten: € 53,50 per gebruiker per maand |
“In onze ogen is WR Portall hét vertrekpunt voor organisaties van deze tijd, omdat je altijd en overal veilig bij je applicaties, informatie en belangrijkste pagina’s kunt”, aldus Frank. Maar er zijn meer voordelen aan de gedeelde werkplek van WilroffReitsma:
Wij zorgen voor uniform ingerichte werkplekken, die allemaal op dezelfde manier worden ingericht en beheerd. Met de juiste software en hardware. Zo werkt iedere medewerker binnen jouw organisatie volgens hetzelfde protocol en beveiligingsmaatregelen, zodat zij zich kunnen focussen op hun kernactiviteiten.
Ondanks de uniform ingerichte werkplekken, kan elke medewerker zijn of haar werkomgeving wel naar eigen wens inrichten. Wij hebben ons portall namelijk voorzien van een dynamische landingspagina die je zelf kan inrichten, met meerdere voorbeeldsjablonen per afdeling. Zo heb je in een oogopslag alles bij de hand om prettig te kunnen werken.
Het ICT-landschap verandert dagelijks; er komen nieuwe bedreigingen bij, maar ook nieuwe mogelijkheden om efficiënter te kunnen werken. WR Portall beweegt mee met die veranderingen. Omdat jij geniet van uniform ingerichte werkplekken, kunnen wij nieuwe (beveiligings)updates en back-ups in een keer toepassen voor al onze klanten. Zo is jouw gedeelde werkplek vandaag al voorbereid op de ontwikkelingen van morgen, heb je overal toegang tot je bestanden én kan jij veilig werken.
Is een supportvraag binnen 30 minuten op te lossen? Dan gaan onze Service Engineers meteen aan de slag en lossen wij het probleem op zonder een factuur te sturen.
Ondanks de vele voordelen van WR Portall, is er volgens Frank ook een minpunt te benoemen: “Het portall is zó compleet, dat je overdonderd raakt als alles in één keer afgenomen en geïmplementeerd wordt. Gelukkig hebben wij het modulair opgebouwd, waardoor we WR portall geleidelijk kunnen introduceren in de organisatie. Hierdoor hebben medewerkers niet het gevoel dat ze in één keer anders moeten werken, maar dat WR Portall hen het gereedschap geeft om hun werk makkelijker én beter te maken.”
Ben jij overtuigd van de voordelen van WR Portall? Onze specialisten helpen je graag stap voor stap met het inrichten en implementeren van een veilige, schaalbare en simpele online werkplek.
Ik wil graag meer informatie over WR PortallDit is afhankelijk van ‘de smaak’ die je kiest. Portall Field kost € 19,25 per gebruiker per maand en voor Portall Office zijn de kosten € 53,50 per gebruiker per maand.
Bij de start van het project stellen wij een projectverantwoordelijke aan die samen met de engineers en de klant een kick-off doet. Op basis van de offerte en de daarin vastgelegde bijzonderheden voeren wij de installatie of transitie uit.
Nee. Portall is één werkplek concept dat modulair is opgebouwd met widgets die je zelf kunt selecteren en configureren. Wel is er maatwerk nodig als het gaat om het realiseren van een specifieke koppeling met achterliggende platforms, zoals planningsystemen, cijfers van leerlingen op scholen of CRM-systemen.
WR Portall gebruikt een basisset aan beveiligingsmaatregelen, die -op basis van behoefte- uitgebreid kan worden. Voor banken en verzekeraars geldt bijvoorbeeld SAS70, voor zorginstellingen NEN5710 en zo zijn er nog meer branche specifieke wensen. Wij gaan graag het gesprek aan om te kijken welke uitbreidingen voor jouw branche noodzakelijk zijn.
Daarnaast raden wij het ook aan om een eigen draadloos netwerk te hebben. Een publiek netwerk is doorgaans minder veilig, omdat een onbekend aantal en type apparaten toegang moeten hebben, waar je vanuit je eigen organisatie geen controle op hebt. Is het niet mogelijk om een eigen draadloos (of vast) netwerk te hebben? Dan verplichten wij om extra in te zetten op MFA (Multi Factor Authentication) en DLP (Data Loss Prevention).
Dit is compleet afhankelijk van de huidige situatie bij een klant. Zo is het bijvoorbeeld van invloed of je on-premise, hybride of cloud gebaseerd werkt en over welke rechten je het precies hebt. In de basis nemen we over wat er is.
Rechten worden gezet op groepen, en gebruikers kunnen lid zijn van groepen. Een goede documentatie van de bestaande omgeving helpt. Daarom maakt de Engineer of Consultant een matrix in een Excel-spreadsheet.
Neem dan contact met ons op. Dat kan door een e-mail te sturen naar servicedesk@wilroffreitsma.nl of bel 020 40 777 00 en vraag naar Frank Schuurman.