Een telefoniecentrale in de cloud, zakelijk internet, hosting, security, hardware, support.. Voor je het weet, werk je met meerdere ICT-leveranciers samen om jouw (digitale) werkplek up-and-running te houden… Dat kan makkelijker én efficiënter!
WilroffReitsma heeft vanaf dag 1 de visie gehad dat IT en Telecom samen komt, om er optimaal van te kunnen profiteren. En gelukkig zijn ook steeds meer bedrijven gaan beseffen dat de grens tussen IT en Telecom vervaagt. Medewerkers bellen nog altijd, maar schakelen daarnaast moeiteloos over van de chat naar een (video)call. Of van een call naar samen online documenten bijwerken. En dat alles doen ze steeds vaker mobiel via hun smartphone, ook als ze aan hun bureau zitten. En dat switchen tussen applicaties en devices moet vlekkeloos verlopen, zonder hick-ups.
Je kunt dus wel stellen dat medewerkers steeds meer zelf willen invullen waar, wanneer en op welke manier ze werken. En hoe ze willen samenwerken. Maar is jouw ICT-infrastructuur hier wel klaar voor? In dit interview vertelt CEO Willem Ellemeet waarom WilroffReitsma dé partner is om jouw organisatie (verder) te digitaliseren en IT en Telecom samen te brengen, zodat jij overal en altijd veilig kan (samen)werken*.
* PS – Wist je dat wanneer je dit als werkgever niet faciliteert, je door de nieuwe generatie wordt gezien als een onaantrekkelijkere werkgever?
Toen Willem Ellemeet in de schoolbanken zat, voelde het voor hem al als een natuurlijk proces om IT en Telecom met elkaar te laten samenwerken: “Ik heb wat dat betreft altijd al op twee benen geleefd. IT en Telecom moesten met en voor elkaar werken. En met die gedachte in het achterhoofd heb ik in 1988 Wilroff ICT Groep opgericht -wat in 2016 WilroffReitsma werd, door het samengaan met Reitsma Telecom-.”
“Vanaf het prille begin leveren we met WilroffReitsma al IT- én Telecomdiensten aan onze klanten. Eerst op basis van uurtje-factuurtje, maar na 9/11 -en de crisis die daarop volgde- hebben we als een van de eersten in de markt een nieuw prijsmodel geïntroduceerd: een prijs per maand. Hiermee zetten we ook de eerste stappen als Managed Service Provider. We nemen het ICT-beheer van de klant over en bieden hen een consistente dienstverlening, voor een vast bedrag per maand.”
Wat die consistente dienstverlening precies inhoudt? “Wat wij in wezen doen voor onze klanten is ervoor zorgen dat hun gehele werkplek -van de hardware en applicaties tot de communicatie-infrastructuur en security- beheerd en onderhouden wordt. Zodat zij kunnen werken wáár ze willen en hóe ze dit willen, en dat dit dan ook veilig gebeurt. Tegen een lage en voorspelbare prijs”, legt Willem uit.
“We implementeren niet zomaar een oplossing, maar gaan eerst het gesprek aan met de klant en hun gebruikers. Wat gebruiken ze nu, wat hebben zij écht nodig en wat is de strategie en rol van IT en Telecom voor het bedrijf? Vandaag de dag en in de toekomst? Na de implementatie zorgen onze Solution Consultants er -indien gewenst- met adoptietrainingen voor dat de gebruikers de applicatie(s) ook leren gebruiken, zodat ICT voor ze gaat werken en ze het gemak ervan optimaal benutten.”
Wat WilroffReitsma uniek maakt? Willem: “Het feit dat wij één van de weinige organisaties in Nederland zijn die Strategisch Partner is van zowel KPN, VodafoneZiggo áls Solution Partner van Microsoft. Maar ook dat we de twee werelden van IT en Telecom écht samenbrengen en van A tot Z beheren, onderhouden en inzichtelijk maken voor de klant, voor een vast bedrag per werkplek per maand. Zo heeft de klant maar één aanspreekpunt voor al hun zaken rondom IT en Telecom.”
“Het is ons doel om de IT- en Telecominfrastructuur van onze klanten op zo’n manier in te richten dat (samen)werken simpel wordt. Iedereen moet in onze ogen namelijk kunnen werken zoals hij of zij dat fijn vindt, op een manier die bij hen past”, vertelt Willem.
“Daarom hebben wij tooling ontwikkeld die zowel de IT- als de communicatieomgeving samenbrengt, in één backend omgeving. WR Portall. Vanuit dit platform maken we vervolgens een klantportal aan, die op gebruikersniveau is te personaliseren. Iedereen kan zijn of haar eigen homepage samenstellen, waarvandaan je alle applicaties kan benaderen. Van Office365 en je telefooncentrale tot de verjaardagen van collega’s.”
WilroffReitsma wil er met haar dienstverlening niet alleen voor zorgen dat klanten overal simpel kunnen (samen)werken, maar dit moet volgens Willem ook veilig kunnen: “Security is een onwijs belangrijk thema binnen onze dienstverlening. Daar kan je nooit genoeg in doen.”
“Het is namelijk niet de vraag óf je een keer te maken krijgt met een cyberaanval, maar wanneer. En dan wil je wel zeker weten dat je er alles aan gedaan hebt om een cyberaanval tegen te gaan én dat alles goed is geregeld, zodat je weer snel in business bent. Daarom is security altijd een terugkerend thema tijdens onze gesprekken met klanten. Hoe kan je jouw devices (nog) beter beveiligen, hoe ga je met data om én waarom is het zo belangrijk om je medewerkers te trainen op het gebied van cybersecurity?”
Omdat de ICT-wereld nooit stilstaat, blijft WilroffReitsma continu investeren in haar mensen en dienstverlening om verder te komen. Willem: “Wij investeren veel in kennis en opleidingen én wij binden de juiste specialisten en partners aan onze organisatie. Ik wil namelijk met een gerust hart tegen onze klanten kunnen zeggen dat wij het voor hen regelen. Goed, snel en tegen de juiste prijs. We willen van waarde zijn (en blijven) voor onze klanten en ervoor zorgen dat zij efficiënt kunnen werken. Elke dag weer.”
Benieuwd hoe wij jouw organisatie kunnen helpen bij het zetten van de volgende stap in digitale transformatie? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op. Onze specialisten helpen je graag verder, zodat jij overal en altijd veilig kunt (samen)werken.