We krijgen de afgelopen dagen veel meldingen van mensen die last hebben van verbindingsproblemen in iOS 11. Vrijwel altijd gaat het daarbij om klanten van Vodafone.
Het connectieprobleem doet zich voor bij de overschakeling naar Wi-Fi en het vervolgens terugschakelen naar 4G. Het mobiele netwerk kan dan niet herkend en gebruikt worden.
In het kort is het volgende bekend:
Dit probleem is eenvoudig te verhelpen door de optie 4G-bellen uit te zetten.
Om deze uit te zetten, ga je naar Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data > Gesprekken en data uitschakelen en Alleen data inschakelen:
Na vele analyses en een complexe wijziging diep in het mobiele netwerk, wijzen regressietesten uit dat de verbindingsproblemen met de 4G iPhone iOS11 verholpen zijn. Het probleem deed zich voor als men ‘gesprekken én data via 4G’ had ingesteld in de iPhone en daarbij ook WiFi aan had staan. Wanneer in die situatie een gesprek werd opgestart en men buiten bereik kwam van WiFi, of WiFi werd uitgeschakeld, dan was er geen data via 4G meer mogelijk. Gebruikers moesten dan handmatig de APN weer invoeren in de iPhone. Dit hardnekkige probleem is – na de recentelijke iOS updates van Apple - voor iPhone gebruikers opgelost. Heb je hier nog vragen over? Neem dan hier contact op.
In dit whitepaper ontdek je meer over de moderne werkplek van Vodafone en al haar voordelen. Ook gaan we diep in op de digitale transformatie voor organisaties en hoe we daarbij focussen op security.