Veelgestelde vragen2019-04-03T17:20:39+02:00
Zijn mijn documenten die in OneDrive worden opgeslagen ook offline beschikbaar?2018-12-18T10:31:27+02:00

Wanneer je Windows 8.1 of Windows 10 gebruikt, is OneDrive lokaal geïnstalleerd. Wil je jouw documenten openen zonder internetverbinding? Open dan de Verkenner en navigeer naar de map OneDrive. Zodra je verbinding met het internet hebt, worden de online versies gesynchroniseerd met de wijzigingen die offline zijn aangebracht.  

Je kunt OneDrive ook downloaden en installeren op Windows 7, Windows Vista of op je Mac. De OneDrive-app maakt een lokale map die automatisch wordt gesynchroniseerd met de OneDrive-cloud. Op die manier kun je altijd aan je documenten werken, zelfs als je offline bent.

Zijn jullie in het weekend ook bereikbaar?2018-12-18T11:41:55+02:00

Wij zijn in het weekend bereikbaar via een speciaal ingerichte storingsdienst. Afhankelijk van het contract en het bijbehorende servicelevel dat je hebt afgesloten , betaal je hier een extra toeslag voor.

Welke typen simkaarten zijn er en voor welke toestellen zijn ze?2018-12-17T16:29:40+02:00

Er zijn verschillende soorten simkaarten. Het grootste verschil is daarbij het formaat. Momenteel zijn er de normale simkaart, de microsimkaart en de nanosimkaart 

Normale simkaart 

Gebruikt in niet-smartphones en oudere smartphones.

Bijvoorbeeld: Nokia 130, Samsung Galaxy S2, Apple iPhone 3G(S).

Microsimkaart 

Gebruikt in sommige middenklasseAndroid-toestellen en oudere high-end-toestellen. 
Bijvoorbeeld: Samsung Galaxy S5, Apple iPhone 4(S), Motorola Moto G4, Huawei Ascend P7, Fairphone 2, Samsung Galaxy J7.

Nanosimkaart

Gebruikt in sommige middenklasseAndroid-toestellen en nieuwere high-end-toestellen.
Bijvoorbeeld: Samsung Galaxy S6 en nieuwer, Apple iPhone 5 en nieuwer, Huawei P8 en nieuwer.

Welke diensten kan WilroffReitsma bieden?2018-12-17T14:03:05+02:00

Welke datacenters gebruiken jullie?2018-12-18T11:16:41+02:00

Voor onze dataopslag maken wij gebruik van twee datacenters in Nederland:

  • NLDC Datacenter Amsterdam 1 (Oude Meer)
  • XS4ALL Datacenter DC2

Voor onze cloudhosting maken we gebruik van Microsoft Azure. Azure beschikt wereldwijd over meer regio’s dan elke andere cloudprovider. Daarmee ben je in staat om toepassingen overal ter wereld dicht bij de gebruikers te brengen.  Ga voor een uitgebreid overzicht van de Azure-regio’s naar https://azure.microsoft.com/nl-nl/global-infrastructure/regions/. Wij hosten de data altijd in West-Europa (Amsterdam/Dublin).

Wat zijn mijn APN-instellingen en waar kan ik deze vinden?2018-12-17T13:51:57+02:00

Als je een nieuwe telefoon of tablet koopt met internetabonnement, dan zul je waarschijnlijk de APN-instellingen moeten aanpassen. Hiermee krijg je toegang tot het netwerk van je aanbieder, waardoor je kunt internetten. Nadat er is gecontroleerd of jouw mobiele abonnement internettoegang heeft, zul je de juiste snelheid krijgen. Heb je een te hoog dataverbruik? Dan zorgt de APN-controle ervoor dat je internet niet meer kunt gebruiken. 

Meestal kun je direct aan de slag zodra je de simkaart in je toestel plaatst. Is dit niet het geval? Dan zul je handmatig de APN-instellingen moeten invoeren.

Voor KPN-abonnementen vind je hier de APN-instellingen: https://portalmmm.nl.

Wat zijn de voordelen van de cloud ten opzichte van bestanden op een server binnen het bedrijf?2018-12-17T13:59:36+02:00

[Symbool] TBD

Wat zijn de uptimegaranties van WilroffReitsma?2018-12-17T14:09:34+02:00

Dit is volledig afhankelijk van de gekozen dienstverlening, maar we durven jou te verzekeren dat onze oplossingen zelden tot nooit downtime kennen. 

Wat wordt verstaan onder een moderne werkplek of online werkplek?2018-12-18T11:47:17+02:00

Een moderne werkplek of online werkplek is een centrale plek waar al jouw documenten, programma’s en andere werkfaciliteiten samenkomen. Met een moderne werkplek kun je altijd en overal veilig en efficiënt werken. Zie voor meer informatie over onze oplossing voor de moderne werkplek de pagina over Portall.

Wat moet ik doen als mijn verbinding na portering niet werkt?2018-12-18T10:25:25+02:00

Het eerste wat je kunt proberen is om je netwerkinstellingen opnieuw in te stellen en je toestel te herstarten.
Werkt dit niet? Neem dan contact op met onze Servicedesk via 
servicedesk@wilroffreitsma.nl.

Wat moet ik doen als ik een vervangende simkaart nodig heb?2018-12-18T11:53:19+02:00
  1. Vraag een nieuwe simkaart aan bij onze Servicedesk via servicedesk@wilroffreitsma.nl. De kosten hiervoor bedragen 10 euro.
  2. Als je een groter type simkaart nodig hebt, kun je ook een adapter gebruiken. Heb je juist een kleinere simkaart nodig, dan kun je ervoor kiezen om de oude simkaart gratis op maat te laten knippen. Let op: dit is op eigen risico.
Wat is jullie uitgebreide servicelevel?2018-12-18T11:17:34+02:00

Ons uitgebreide servicelevel is 24×7 Storingsdienst, mits dit contractueel is vastgelegd.

Wat is jullie standaard servicelevel?2018-12-18T11:17:43+02:00

Ons standaard servicelevel bedraagt acht uur, op dezelfde werkdag bij niet-kritische incidenten. Bij kritische incidenten bedraagt ons standaard servicelevel vier uur, op dezelfde werkdag.

Wat is het voordeel van Vodafone One Net ten opzichte van traditionele telefonie?2018-12-18T10:25:34+02:00

Vodafone One Net combineert jouw vaste internetverbinding en vaste en mobiele telefonie met een hosted telefooncentrale. Je bent meteen voorbereid op groei en kunt naadloos overgaan op Unified Communications. En dit kan allemaal tegen minimale investering: je hoeft niets aan te schaffen of te onderhouden. Dat doen wij voor je. Een overzichtelijke totaaloplossing met één aanspreekpunt, één contract en één factuur.

Vodafone One Net voordelen

  • Virtuele telefooncentrale in the cloud: veilig en altijd up-to-date!
  • Met integratie van alle communicatie ben je altijd en overal optimaal bereikbaar; onderweg en op kantoor.
  • Je ervaart gemak en overzicht door één contract, één aanspreekpunt, één factuur.
  • Gebruikersprofielen met veel slimme functionaliteiten.
  • Werk productiever en efficiënter samen met Unified Communications applicaties.
  • Je kunt klantgerichter werken dankzij koppeling met je CRM-systeem.
  • Ervaar geavanceerde functionaliteiten, zoals de receptiebedienpost, callcenterfunctionaliteiten en ICT-koppelingen.
  • Krijg de beschikking over een eenvoudige Online Beheerportal voor alle telefonie-instellingen.

Wil je meer weten? Lees onze dan verder op onze Vodafone One Net pagina, de Case Study bij Blokweg Financieel Adviseurs of de Vodafone One Netwhitepaper. 

Wat is het voordeel van Skype for Business ten opzichte van traditionele telefonie?2018-12-18T11:05:31+02:00

Skype for Business combineert al jouw communicatiestromen samen in één oplossing. Je bent hiermee meteen voorbereid op groei. En dit kan allemaal tegen minimale investering: je hoeft niets aan te schaffen of te onderhouden. Dat doen wij voor je. Een overzichtelijke totaaloplossing.

  • Optimale bereikbaarheid: met Skype for Business vergroot je direct je bereikbaarheid. De oplossing is namelijk beschikbaar in de vorm van een app. Apps kunnen worden gebruikt op pc, laptop, tablet en smartphone. Waar je dus ook bent, je bent altijd bereikbaar voor je klanten en collega’s. Zo verhoog je eenvoudig en snel je klanttevredenheid.
  • Efficiënter samenwerken: Skype for Business stelt je in staat altijd en overal te communiceren zoals jij dat wilt. Dat maakt samenwerken op afstand eenvoudig. Er is namelijk geen vaste plek meer nodig om af te spreken. Dankzij videovergaderen kun je je collega’s toch persoonlijk spreken. Ondertussen kunnen projectleden onderling documenten uitwisselen. Zo kan er toch effectief worden gewerkt aan teamprojecten.
  • Lagere kosten: Met Skype for Business communiceer je volledig via het internet. Daardoor verdwijnen kosten voor het gebruik en onderhoud van een vaste lijn. Ook de noodzaak voor vaste werkplekken komt met mobiele oplossingen als Skype for Business te vervallen. De overstap naar Skype for Business kan daarom leiden tot een fikse besparing op operationele kosten.
  • Sterk beveiligde communicatie: Alle communicatie binnen Skype for Business wordt beveiligd door middel van verificatie en versleuteling. Daardoor blijven gevoelige zakelijke gegevens en andere informatie veilig. Accounts kunnen integraal worden beheerd, waardoor je grip houdt op de oplossing.

Wil je meer weten? Lees dan onze Skype for Business pagina, Case Study bij Parlan Jeugdhulp of de Skype for Business Whitepaper.

Wat is het voordeel van KPN EEN ten opzichte van traditionele telefonie?2018-12-18T10:21:52+02:00

Met KPN EEN MKB combineer jeeenvoudig internet, vast bellen en/of mobiele telefonie. Je kiest zelf welke combinatie van producten en diensten van het beste bij jouw organisatie past. Dankzij de flexibiliteit van je contract is de samenstelling van producten maandelijks aanpasbaar. Dit mag per medewerker verschillen. Met KPN ÉÉN krijg jealtijd exact wat je nodig hebt!  

KPN ÉÉN voordelen

  • Optimale bereikbaarheid: dankzij de telefooncentrale in de cloud verbeter je gemakkelijk zelf je bereikbaarheid voor jouw organisatie en medewerkers met KPN ÉÉN.
  • Perfecte samenwerking: KPN ÉÉN laat je optimaal samenwerken, overal en via elk apparaat. Met o.a. videovergaderen of het gezamenlijk bewerken van online documenten faciliteer je een betere samenwerking.
  • Flexibiliteit: je kunt eenvoudig het aantal gebruikers op- en afschalen. Zo blijf je flexibel en betaal je alleen voor wat je daadwerkelijk nodig hebt.
  • Altijd up-to-date: het platform van KPN ÉÉN wordt continu geüpdatet en uitgebreid met nieuwe functionaliteiten.

Wil je meer weten? Lees dan onze KPN ÉÉN pagina, Case Study bij Alfa Wasserman The Netherlands of de KPN EEN whitepaper.

Wat is het verschil tussen Office 2019-suites en Office 365-abonnementen?2018-12-17T15:03:02+02:00

Met een Office 365-abonnement kun je op elk apparaat alle Premium-versies van de Office-toepassingen gebruiken, zoals Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Outlook, Publisher en Access (Publisher en Access zijn alleen beschikbaar voor pc). Office 365 kan worden geïnstalleerd op meerdere apparaten, waaronder pcs, Macs, Android-tablets, Android-smartphonesiPads en iPhones 
 
Daarnaast beschik je met Office 365 over services als onlineopslag in OneDrive, Skype-minuten voor thuisgebruik en geavanceerde Outlook.com-beveiliging. Met een Office 365-abonnement profiteer je altijd van de meest up-to-date versie van de Office-toepassingen.  
 
Office 2019 is een eenmalige aankoop van alle Office-toepassingen zoals Word, Excel en PowerPoint voor gebruik op één pc of Mac. De toepassingen worden niet automatisch bijgewerkt. Wil je later een nieuwere versie gebruiken, dan zul je deze opnieuw moeten aanschaffen. Office 2019 voor Windows en Office 2019 voor Mac zijn beide beschikbaar als eenmalige aankoopOffice als eenmalige aankoop bevat niet de services die zijn opgenomen in Office 365.

Wat is een Microsoft-account en waarom heb ik dit nodig om Office uit te proberen of te kopen?2018-12-18T10:40:22+02:00

Je Microsoft-account is de combinatie van een e-mailadres en wachtwoord dat je gebruikt om je aan te melden bij services als Hotmail, OneDrive, Windows Phone, Xbox LIVE en Outlook.com. Gebruik je al een van deze services? Dan heb je al een Microsoft-account. Wanneer je een Office-proefversie aanvraagt, word je gevraagd om je aan te melden met een Microsoft-account. Dit is ook nodig om Office-software te downloaden en installeren, of om je account- en abonnementsinstellingen te wijzigen.  

Wat is de einddatum van mijn abonnement?2018-12-18T11:51:25+02:00

De precieze einddatum van jouw abonnement kun je inzien in de portal van je provider:  

Wanneer wordt mijn project opgeleverd?2018-12-18T11:17:25+02:00

Contacteer voor een actuele status jouw vaste projectmanager van WilroffReitsma. Weet je niet wie je projectmanager is? Neem dan contact op met onze Servicedesk via servicedesk@wilroffreitsma.nl.

Wanneer wordt een factuurbedrag afgeschreven?2018-12-17T15:00:52+02:00

Het factuurbedrag wordt binnen zes dagen na dagtekening afgeschreven van de rekening.

Wanneer dien ik een factuur te betalen?2018-12-17T14:59:17+02:00

Als je geen incassomachtiging hebt afgegeven, is de standaard betalingstermijn binnen veertien dagen na factuurdatum.

Waar zijn mijn APN-instellingen te vinden?2018-12-18T10:13:46+02:00

Als je een nieuwe smartphone in gebruik neemt, is het veelal noodzakelijk dat je een APN moeten instellen. Een APN (Access Point Name) is een verzameling instellingen voor mobiel internet. Elke operator heeft andere instellingen die je moet invoeren.Doe je dit niet goed, dan heb je geen mobiel internet. Om de APN goed in te stellen dien je allereerst de internetinstellingen bij de hand te hebben.

De instellingen voor internet van Vodafone op je mobiele telefoon (APN) zijn vervolgens als volgt:

  • Naam: Vodafone
  • APN: live.vodafone.com (office.vodafone.nl als je zakelijke klant bent)
  • Proxy: Niet ingesteld
  • Poort: Niet ingesteld
  • Gebruikersnaam: Niet ingesteld
  • Wachtwoord: Niet ingesteld
  • Server: Niet ingesteld
  • MMSC: Niet ingesteld
  • MMS-poort: Niet ingesteld
  • MCC: 204
  • MNC: 04
  • Verificatietype: PAP
  • APN-Type: default
  • APN-Protocol: IPv4
  • Roamingprotocol voor APN: IPv4
Waar staat mijn data opgeslagen?2018-12-18T11:47:59+02:00

Voor onze dataopslag maken wij gebruik van twee datacenters in Nederland:

  • NLDC Datacenter Amsterdam 1 (Oude Meer)
  • XS4ALL Datacenter DC2

Voor onze cloudhosting maken we gebruik van Microsoft Azure. Azure beschikt wereldwijd over meer regio’s dan elke andere cloudprovider. Daarmee ben je in staat om toepassingen overal ter wereld dicht bij de gebruikers te brengen.  Ga voor een uitgebreid overzicht van de Azure-regio’s naar https://azure.microsoft.com/nl-nl/global-infrastructure/regions/. Wij hosten data altijd in West-Europa (Amsterdam/Dublin).

Waar kan ik mijn data- en belverbruik inzien?2018-12-18T11:51:49+02:00

Het verbruik van jouw abonnement kun je inzien in de portal van je provider: 

Wil je een uitgebreid en gedetailleerd overzicht ontvangen van je data- en belverbruik? Dan kun je gebruikmaken van onze dienst Telecom Expense Reporting. Hiermee ontvang je een rapportage van het verbruik per nummer en het totale verbruik. Ook wordt buitensporig verbruik direct inzichtelijk en krijg je advies over de aanbevolen hoeveelheid data en belminuten per nummer.

Mijn mobiele nummer werkt na portering niet. Wat kan ik doen?2018-12-18T11:53:37+02:00

Pas wanneer de verbinding van je oude provider wegvaltdien je de nieuwe simkaart in je toestel te plaatsen. Start het toestel opnieuw op. Het kan vervolgens tot 24 uur duren voordat je nummer is omgezet.  
Werkt het na 24 uur nog niet? Neem dan contact op met onze Servicedesk via servicedesk@wilroffreitsma.nl.

Met welke partners werken jullie samen?2018-12-18T11:46:07+02:00

Voor onze dienstverlening hebben we bewust gekozen voor een aantal partners. Wij zijn namelijk overtuigd van de kwaliteit van deze leveranciers. Daarnaast weten wij ons kennisniveau van hun portfolio’s hoog te houden.

Wij zijn partner op het hoogste niveau bij:

  • KPN (KPN Excellence Partner)
  • Vodafone (Vodafone Strategic Partner)
  • Microsoft (Microsoft Gold Partner)

Ook zijn wij gerenommeerd partner van:

  • Xirrus
  • HP
  • Dell
Kunnen mensen met een eerdere versie van Office documenten openen die ik heb gemaakt met Office 365?Kunnen mensen met een eerdere versie van Office documenten openen die ik heb gemaakt met Office 365?2018-12-17T15:04:02+02:00

Gebruikers die de Office 365-, Office 2016-, Office 2013- en Office 2010-toepassingen gebruiken, kunnen documenten openen die met Office 2019 zijn gemaakt zonder dat er extra actie nodig is.

Kan ik Office op mijn Mac installeren?2018-12-18T10:30:48+02:00

Ja, er zijn Office 365-abonnementen voor zowel Mac als Windows met dezelfde gebruikersfunctionaliteiten.

Kan ik Office 365 proberen voordat ik een licentie aanschaf? Hoe registreer ik me daarvoor?2018-12-17T15:44:48+02:00

Ja, je kunt je op de Microsoft Office-website registreren voor een gratis proefversie van een maand van Office 365 Home. Met deze proefversie kun je alle functies van Office 365 Home gebruiken. Let op: voor de proefversie is een creditcard vereist. 

De proefversie omvat: 

– Alle Office-bureaubladtoepassingen (Word, PowerPoint, Excel, OneNote en Outlook, plus Publisher en Access voor Windows-pc’s).
– 1 TB extra cloudopslag in OneDrive zodat je documenten, foto’s en video’s kunt opslaan en vanaf elke locatie kunt gebruiken.
– 60 minuten Skype-tegoed waarmee je kunt bellen naar mobiele en vaste nummers. De beschikbaarheid van minuten voor Skype verschilt per land/regio.

Kan ik mijn toestellen houden wanneer ik overstap naar een andere werkgever?2018-12-17T13:54:05+02:00

Ja, dat is soms mogelijk. Dit is afhankelijk van wat je als medewerker met je werkgever hebt afgesproken. Het toestel is namelijk niet altijd een onderdeel van je contract.

Kan ik mijn kosten verdelen over kostenplaatsen?2018-12-18T10:29:51+02:00

Ja, dat is mogelijk in KPN Calvi. Als je gebruikmaakt van WilroffReitsma Vast-Mobielbeheer, dan kunnen wij dit ook voor je doen. Gebruik je dit niet? Dan kunnen wij het alsnog doen, maar rekenen we daar kosten voor.
Wil je meer weten? Neem contact op met onze Servicedesk via servicedesk@wilroffreitsma.nl.

Kan ik een specificatie ontvangen van mijn belkosten?2018-12-18T11:49:43+02:00

Wij kunnen je een gedetailleerde belspecificatie toesturenVraag hem op via servicedesk@wilroffreitsma.nl. 

Kan ik een kopie ontvangen van mijn Vodafone-factuur?2018-12-17T14:58:59+02:00

Ja, dat kan. Neem hiervoor contact op met servicedesk@wilroffreitsma.nl. 

Kan ik een kopie ontvangen van mijn KPN-factuur?2018-12-17T14:58:20+02:00

Ja, dat kan. Neem hiervoor contact op met servicedesk@wilroffreitsma.nl

Kan ik bij mijn bestanden als ik geen internet heb?2018-12-17T13:59:57+02:00

Dit is volledig afhankelijk van je instellingen. Als je gebruikmaakt van OneDrive als bureaubladapplicatie heb je altijd een lokale map met bestanden die je kunt gebruiken. Deze map en bestanden worden gesynchroniseerd zodra je verbonden bent met het internet.

Is Office hetzelfde op een pc, Mac of mobiel apparaat?2018-12-17T15:03:47+02:00

De Office-ervaring wordt voor elk apparaat of platform geoptimaliseerd. De gebruikerservaring wordt zoveel mogelijk hetzelfde gehouden, maar er zijn wel kleine verschillen. Ook kunnen de beschikbare Office-toepassingen en versienummers verschillen voor Mac- en pc-gebruikers.

Is mijn organisatie geschikt voor een cloudoplossing?2018-12-18T11:48:22+02:00

Iedere organisatie is geschikt voor een cloudoplossing. Of je volledig overgaat op de cloud of kiest voor een hybride cloudoplossing, is afhankelijk van jouw wensen en eisen. Lees voor meer informatie de veelgestelde vragen met betrekking tot de cloud.

Ik wil mijn zakelijke nummer privé overnemen of meenemen naar een nieuwe werkgever. Hoe werkt dat?2018-12-19T11:03:34+02:00

Om jouw zakelijke nummer over te nemen, dien je een porteerformulier in te dienen.

Voor een Vodafone-nummer, klik hier.
Voor een KPN-nummer, klik hier.

Ik wil graag klant worden. Hoe doe ik dit?2018-12-18T11:15:52+02:00

Leuk dat je klant bij ons wilt worden! Wil je een afspraak maken of direct een offerte aanvragen? Vul dan onderstaand contactformulier in. Probeer zo compleet mogelijk te omschrijven welk probleem je ervaart of wat je zoekt. Wij nemen binnen een dag contact met je op om samen de mogelijkheden te bespreken. 

Ik wil graag contact met een medewerker van WilroffReitsma* (Wij respecteren jouw privacy volgens de GDPR)
Ja

Ik krijg een storingsmelding. Waar kan ik me melden voor support?2018-12-17T14:04:34+02:00

Als je hinder of onderbreking ondervindt bij jouw oplossing, neem dan contact op met onze Servicedesk via servicedesk@wilroffreitsma.nl.

Ik ben net overgestapt. Waarom krijg ik nog een factuur van mijn oude leverancier?2018-12-18T10:58:50+02:00

Het is mogelijk dat je oude contract nog niet is afgelopen of is opgezegd. Mogelijk hanteert de leverancier een bepaalde opzegtermijn. Vraag dit na bij je vorige leverancier of neem voor advies contact op met onze Servicedesk via servicedesk@wilroffreitsma.nl

Ik ben net overgestapt naar KPN EEN en ik mis de afgesproken korting op de abonnementskosten. Hoe kan dit?2018-12-17T14:58:04+02:00

KPN kan geen korting op de factuur vermelden. Daarom wordt er een credit gemaakt op de volgende factuur. Op deze manier wordt de korting altijd een maand later verrekend. 

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?2018-12-17T14:08:44+02:00

Dit kan door contact op te nemen met onze Servicedesk via servicedesk@wilroffreitsma.nl óf binnen O365 door te navigeren naar https://passwordreset.microsoftonline.com/ en jouw wachtwoord te wijzigen.

Houd ik met een Office 365-abonnement de controle over mijn documenten?2018-12-17T15:04:19+02:00

 Ja, documenten die je maakt zijn volledig van jou. Je kunt ze online opslaan op OneDrive of lokaal op je pc of Mac.

Hoeveel OneDrive-opslag krijg ik met Office 365?2018-12-17T15:46:37+02:00

De grootte van je OneDrive-opslag is afhankelijk van je abonnement: 

  • Klanten met een actief abonnement op Office 365 Personal of Office 365 voor Hoger Onderwijs krijgen per abonnement 1 TB extra OneDrive-opslag. 
  • Klanten met een actief abonnement op Office 365 Home krijgen per gebruiker 1 TB extra OneDrive-opslag tot maximaal zes gebruikers. Elke extra gebruiker moet een eigen Microsoft-account hebben en moet worden toegevoegd aan de Microsoft-accountsite. 
  • De extra OneDrive-opslag wordt toegewezen aan het Microsoft-account waarmee het Office 365-abonnement is afgesloten. Voor Office 365 Home is de opslag verbonden met de Microsoft-accounts van de gezinsleden die aan het abonnement zijn toegevoegd.
Hoeveel Office-licenties kan ik maximaal activeren met hetzelfde Microsoft-account?2018-12-18T10:32:34+02:00

Gebruikers van Office 365 Home en Office 365 Personal kunnen één licentie afnemen. Voor Office 2016 voor Thuisgebruik en Studenten, Office 2016 voor Thuisgebruik en Zelfstandigen, en Office Professional 2016 geldt een maximum van 25 licenties.  Office 365-licenties kunnen geïnstalleerd worden op maximaal vijf apparaten tegelijkertijd.

Hoe zorg ik ervoor dat ik altijd de nieuwste Office 365-toepassingen heb?2018-12-17T15:45:40+02:00

Office 365-klanten met een actief abonnement krijgen altijd de nieuwste versies van de Office-toepassingen. Wanneer er een nieuwe versie van Office beschikbaar is, krijg je vanzelf een bericht dat de software kan worden geüpdatet naar de nieuwste versie. 

Hoe werkt de My Vodafone Zakelijk-portal?2018-12-18T11:52:43+02:00

De My Vodafone Zakelijk-portal is eenvoudig in gebruik en biedt veel mogelijkheden. Je kunt er alles inzien met betrekking tot je aansluitingen. Ook de gebruikers van de aansluitingen zelf kunnen hier steeds meer zaken regelen. Natuurlijk kunnen wij dit ook voor je verzorgen. Wil je meer weten? Kijk dan voor een uitgebreide beschrijving op https://www.vodafone.nl/_assets/downloads/zakelijk/handleiding-my-vodafone.pdf.

Hoe werkt de MijnKPN Zakelijk-portal?2018-12-17T13:50:01+02:00

De MijnKPN Zakelijk-portal is eenvoudig in gebruik en biedt veel mogelijkheden. Je kunt er alles inzien met betrekking tot je aansluitingen. Ook de gebruikers van de aansluitingen zelf kunnen hier steeds meer zaken regelen. Natuurlijk kunnen wij dit ook voor je verzorgen.

Meer weten? Klik hieronder voor een uitgebreide beschrijving:

Hoe weet ik of Office op mijn pc of Mac werkt?2018-12-18T10:42:06+02:00

Office 365 werkt met zowel Windows 10 als met MacOS. Twijfel je of Office op jouw pc of Mac werkt? Neem dan contact op met onze Servicedesk via servicedesk@wilroffreitsma.nl

Hoe vraag ik een nieuwe simkaart aan?2018-12-17T13:53:28+02:00

Wil je een nieuwe simkaart ontvangen? Vul dan onderstaand formulier in en we sturen je zo snel mogelijk een nieuwe simkaart toe.

(insert format aanvraag simkaart?) [Symbool] Formulier inbouwen met nummer, naam, bedrijfsnaam, etc. Bij retentie standaard 20 simkaarten meegestuurd.

Hoe verloopt werken in de cloud?2018-12-17T14:01:26+02:00

[Symbool] TBD

Hoe veilig is mijn data?2018-12-18T11:12:53+02:00

Security is afhankelijk van veel factoren. Vaak vormt menselijk handelen het grootste risico voor dataveiligheid. Als we kijken naar de technische veiligheid, mag je rekenen op de hoogste veiligheidsnormen in de markt met betrekking tot clouddiensten. De datacenters van Microsoft zijn voorzien van de nieuwste technologieën en modernste hardware én worden ook fysiek zeer streng beveiligd. Voor onbevoegden is het vrijwel onmogelijk om bij de servers in het datacenter zelf te komen. In de regel is de beveiliging van data in de cloud een stuk beter dan een gemiddelde dataopslag bij bedrijven op locatie. 

Wil je meer weten over de veiligheid van jouw data? Neem dan contact op met onze Servicedesk via servicedesk@wilroffreitsma.nl.

Hoe stel ik mijn Vodafone-toestel goed in?2018-12-17T13:51:20+02:00

Voor de juiste netwerkinstellingen voor jouw smartphone raadpleeg je het beste de website van Vodafone: https://handleidingen.vodafone.nl/. 

Hoe stel ik mijn KPN-toestel goed in?2018-12-18T11:52:18+02:00

Voor de juiste netwerkinstellingen voor jouw smartphone raadpleeg je het beste de website van KPN:  https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm.   

Hoe ontvang ik support op afstand?2018-12-17T14:04:55+02:00

Wij kunnen je computer op afstand overnemen om te achterhalen waar een mogelijk probleem zit. Om dit te doen, navigeer je naar https://get.teamviewer.com/2498bxe en voer je het bestand uit.

Hoe maak ik een ticket aan?2018-12-17T14:07:50+02:00

De snelste en meest efficiënte manier om een ticket aan te maken is door een e-mail te sturen naar servicedesk@wilroffreitsma.nlJe ontvangt direct antwoord met een ticketnummer.  

Hoe kan het dat we dubbele kosten in rekening gebracht krijgen?2018-12-18T10:55:34+02:00

Het is mogelijk dat er gemaakte uren zijn die niet worden gekoppeld aan het contract. Hierdoor factureren we gemaakte consultancy-uren extra, naast de overeengekomen kosten. Als dit het geval is en je bent het niet eens met de kosten, neem dan contact op met onze Servicedesk via servicedesk@wilroffreitsma.nl

Hoe kan het dat mijn lijn nog niet gefactureerd is?2018-12-18T10:26:57+02:00

Bij het opleveren van jouw KPN-lijn zijn er meerdere tools en leveranciers betrokken. Zolang de administraties van de verschillende partijen nog niet op elkaar zijn aangesloten, kunnen we de lijn nog niet facturerenIs dit wel het geval, maar komt de facturatie niet door? Neem dan contact op met onze Servicedesk via servicedesk@wilroffreitsma.nl.

Hoe kan het dat mijn lijn nog niet gefactureerd is?2018-12-18T10:14:37+02:00

Wanneer VodafoneZiggo aan ons doorgeeft dat de lijn is opgeleverd, verwerkt de facturatieafdeling dit. Er zit doorgaans zes tot tien weken verwerkingstijd tussen het opleveren van de lijn en de eerste facturatie. Dit kan inhouden dat uw lijn nog niet gefactureerd is, terwijl deze wel reeds besteld is.

Hoe doe ik een simwissel?2018-12-17T13:43:39+02:00

Het activeren van je nieuwe toestel/simkaart gebeurt automatisch wanneer je deze in je toestel plaatst en het toestel aanzet. In het geval van een portering plaats je de nieuwe simkaart pas nadat het signaal van de oude simkaart wegvalt. 

Heb ik internettoegang nodig om Office 365 te gebruiken?2018-12-18T10:41:00+02:00

Internettoegang is nodig om de Office-suites en Office 365-applicaties te activeren en installeren. Voor Office 365-abonnementen is internettoegang ook nodig om je abonnementsaccount te beheren, zodat je bijvoorbeeld Office kunt installeren op andere pcs of je factureringsgegevens kunt wijzigen. Verder is internettoegang nodig wanneer je OneDrive wilt gebruiken, tenzij je de OneDrive-desktop-app installeert. In dat laatste geval is het wenselijk om regelmatig verbinding met internet te maken, zodat de opslag synchroniseert met de cloud. Daarnaast is het belangrijk om minimaal één keer per maand verbinding te maken met internet om je Office-versies up-to-date te houden.  

Voor het gebruik van de Office-toepassingen, zoals Word, Excel en PowerPoint, heb je geen internetverbinding nodig omdat deze op de computer worden geïnstalleerd.v

Heb ik bij een volledige cloudoplossing nog apparatuur op locatie nodig?2018-12-18T11:48:56+02:00

Je hebt altijd apparatuur op locatie nodig om verbinding te maken met je data in de cloud. Denk hierbij aan een pc, tablet of smartphone. Daarnaast is een internetverbinding noodzakelijk. Als je wilt, is het mogelijk om alle benodigde apparatuur als een dienst bij ons af te nemen. 

Er zit een afwijking tussen de facturatie van het contract en het contract zelf. Hoe kan dit?2018-12-17T15:01:36+02:00

Het is mogelijk dat er in de periode tussen het contract en de facturatie wijzigingen zijn geweest in bijvoorbeeld het aantal afgenomen licenties, er add-ons zijn toegevoegd aan mobiele abonnementen of dat er buitenbundelkosten zijn gemaakt.  
 
Heb je hier vragen over, neem dan contact op met onze Servicedesk via servicedesk@wilroffreitsma.nl

Er is iets misgegaan. Is er automatisch een back-up?2018-12-18T11:42:38+02:00

Afhankelijk van het contract dat je met ons afgesloten hebt, maken wij een automatische back-up van jouw data.  

Maak je gebruik van Office 365? Dan is er standaard een retentieperiode van 90 dagen. Dit houdt in dat verwijderde e-mails terug te halen zijn, bijvoorbeeld. Dit is echter geen volwaardige back-up!
Wil je volledig zeker zijn van je datacontinuïteit? Neem dan contact met ons op voor een back-updienst via servicedesk@wilroffreitsma.nl.

De eenmalige kosten komen niet overeen met de offerte. Hoe kan dit?2018-12-18T10:27:50+02:00

Er kan een verschil bestaan tussen je offerte en je factuur. De geoffreerde prijzen zijn op basis van schattingen gemaaktde factuur is gebaseerd op een nacalculatie van de daadwerkelijk gemaakte kosten.
Ben je het niet eens met deze kosten? Neem dan contact op met onze Servicedesk via servicedesk@wilroffreitsma.nl.

Ben ik verplicht te voldoen aan de GDPR?2018-12-18T11:10:34+02:00

De GDPR (General Data Protection Regulation, ook wel AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) genoemd) is een Europese wet voor gegevensbescherming en beschermt de privacy van klanten. Alle bedrijven die gevestigd zijn in de Europese Unie (EU) of die persoonsgegevens verwerken van inwoners uit de EU (ook al is het bedrijf buiten de EU gevestigd) moeten hieraan voldoen. 

Weet je niet of je voldoet aan de GDPR of welke stappen je moet ondernemen om wél te voldoen aan de GDPR? Dan kunnen wij je helpen met de GDPR-scan: in drie sessies leggen wij de pijnpunten bloot en komen we met een advies wat je moet doen om volledig GDPR-compliant te zijn.  Vraag de scan hier(onder) direct aan!

Ik wil graag informatie ontvangen over GDPR* (Wij respecteren jouw privacy uiteraard volgens de GDPR)
Ja

Als ik kies voor een cloudoplossing, moet ik dan alles in één keer overzetten?2018-12-17T13:58:34+02:00

Nee, dat is niet nodig. Je kunt kiezen voor een harde’ overstap en alle data direct overzetten. Het is ook mogelijk om gefaseerd of gedeeltelijk over te stappen. Dit houdt in dat je een hybride oplossing hebt.