fbpx
<  Terug naar nieuwsoverzicht


09/10/2019

Tien vragen aan nieuwe collega Duncan Horn

Recent is Duncan Horn bij WilroffReitsma begonnen als Projectleider. Ondanks zijn leeftijd brengt hij al een fikse dosis ervaring in de IT mee en daarom past hij perfect in onze organisatie. Maar wie is Duncan en wat komt hij precies doen? Deze vragen stelden we aan hem. 

1. Vertel eens wat over jezelf: wie ben je en wat doe je? 

Ik ben Duncan, 24 jaar, geboren en getogen in Amsterdam. Ik heb een achtergrond als engineer en ik heb bij clubs in de Consultancy gezeten. Middels een aantal tussenstapjes ben ik uiteindelijk bij mijn vorige werkgever uitgekomen. Daar heb ik me ontwikkeld in het gedeelte bedrijfskunde achter ICT. Daar heb ik voor klanten allerlei projecten mogen managen en zo ben ik doorgerold in de functie van Projectleider bij WilroffReitsma, waar ik inmiddels een dikke maand werk. 

2. En wat is je ambitie bij WR? Wat wil je bereiken? 

Ik wil, samen met mijn collega’s, vooral een kwaliteitsslag maken op de uitrol van projecten. Ik wil er bij WilroffReitsma graag voor zorgen dat er zowel intern als extern een duidelijke en gestructureerde werkwijze ontstaat en dat iedereen weet waar ze aan toe zijn. Mijn doel is om voor de klant een zo optimaal mogelijke situatie op te leveren. En dat moet zo simpel mogelijk zijn. 

3. Hoe zou je jouw werk willen omschrijven als een klant jou vraagt wat je exact doet? 

Nadat Sales een project verkocht heeft, ben ik feitelijk hét gezicht van WilroffReitsma bij de klant. Ik ben dan bovendien verantwoordelijk voor het opleveren en implementeren van ICT- en Telecomprojecten. Daar zitten uiteraard ook andere taken achter zoals het constructief overleggen met leveranciers als VodafoneZiggo en KPN, maar ook het nauw samenwerken met collega’s. Ik probeer ervoor te zorgen dat we samen de neuzen de juiste kant op laten wijzen om ervoor te zorgen dat het project succesvol opgeleverd wordt. Je kunt het eigenlijk vergelijken met een trein: die moet je altijd in beweging houden zodat de eindbestemming bereikt kan worden. 

4. En wat vertel je dan aan je vrienden als je jouw functie omschrijft? 

Lastig. Sowieso is ICT moeilijk uit te leggen aan vrienden en mensen die er geen affiniteit mee of kennis van hebben. Doorgaans probeer ik het simpel te vertalen: als een klant een telefoniecentrale of een internetdienst besteld, zorg ik ervoor dat onze engineers precies weten wat ze wanneer moeten doen. Ook zorg ik ervoor dat alles en iedereen op het juiste moment op de juiste plaats samenkomenWaar voorheen een project bovendien ophield na de implementatie, manage ik nu ook juist het traject erna. Het is dus veel breder dan het opleveren. En het is sowieso een nauwe samenwerking binnen WilroffReitsma. Sales bespreekt wat de klant wil hebben, bijvoorbeeld een handschoen. Vervolgens bespreken ze gezamenlijk welke stof deze moet worden, leer of bijvoorbeeld een goedkopere uitvoering in de vorm van latex. Ik zorg er vervolgens voor dat deze handschoenen pasklaar bij de kant geleverd wordt en perfect te gebruiken is. 

5. Je bent nu anderhalve maand in dienst bij WilroffReitsma. Hoe is dit je tot dusverre bevallen? 

Ik ben erg blij met de directe collega’s en de organisatie waar ik nu werk. Er werken veel mensen die elke dag 100% geven om beter te presteren en leveren. Ik vind het ook gaaf dat ik mee mag denken over de structuur in de oplevering van alle projecten. WR is bovendien een heel dynamisch bedrijf. Binnen een half uur kunnen wij bij wijze van spreken een volwaardige oplossing opleveren, zonder in kwaliteit in te boeten. Het is een bedrijf met veel mensen met de juiste expertise en weten dit goed door te vertalen in hun werkzaamheden. Het is ook een bedrijf waar je heel leuk kan samenwerken met toffe collega’s. 

6. En op welk vlak moest je wennen in deze organisatie? 

Ik kom uit een corporate omgeving. Daar werk je minder ad hoc en meer via de afgekaderde procedures en processen. Daar ben je bezig met conformeren aan de bestaande missie, visie en strategie. Binnen het MKB is het juist veel beter om jouw visie te delen en je eigen inzicht door te zetten. Men is daarom veel ontvankelijker voor verbeteringen. Iedereen pakt wat meer door en gaat voor een goed resultaat op korte termijn. Binnen korte tijd kan je veel sneller resultaat boeken. Daarnaast krijg ik veel meer het vertrouwen om te werken volgens mijn eigen inzichten.  

Hier krijg ik, overall gezien, veel meer de kans mezelf te ontplooien en een vriendenkring op te bouwen waarmee je samen een wedstrijd probeert te winnen en sterk wilt staan. Je weet veel meer wat je aan elkaar hebt, waardoor je gemakkelijker op elkaar kunt bouwen. Dan ontstaan er hele gave dingen.  

7. Wat weten jouw collega’s nog niet over jou? 

Ik ben best wel een open boek. En ik vind het ook belangrijk om mezelf te zijn en bij mezelf te blijven.

Oh, wat nog wel belangrijk over mij is: ik ben een gigantische autoliefhebber. Als ik aan iemand vraag wat voor auto diegene rijdt, dan is dat niet een vraag naar een statussymbool of iets dergelijks. Ik ben oprecht geïnteresseerd in die auto en weet je er dan ook alles over te vertellen.  

Mijn persoonlijke favoriet is de ouderwetse Porsche 911 of 911 Targa. Maar dan neem ik er wel direct één met dakdragers zodat ik mijn kano kan meenemen. Ik ben namelijk best avontuurlijk; ik word er echt blij van als ik met m’n kano, mountainbike en tentje de natuur in kan en daar mag vertoeven. Een natuurliefhebber pur sang. Dat combineer ik ook graag met m’n andere hobby fotografie. 

8. Waar krijg je, buiten jouw werk, energie van? 

Ik vind de scouting verschrikkelijk leuk. Al van kleins af aan ben ik actief lid. De laatste jaren geef ik elke zaterdag leiding aan de welpjes van 7 tot 11 jaar. Verder ben ik een enorme IT-nerd, dus ik heb veel gadgets thuis staan. Ik ben de laatste tijd bezig meDocker, een virtualisatietechniek in containers. Ik ben ook bezig om een Fortigate te implementeren thuis inclusief wat access points.

Verder spendeer ik veel tijd aan mn partner in Haarlem. De avonden dat ik alleen thuis ben, en dat zijn er niet veel, zet ik een lekker muziekje op en geniet ik juist even van de rust. 

9. Waar mogen we jou ’s nachts voor wakker maken? 

Als je project volledig in de soep loopt en je moet last-minute nog iemand hebben die het voor je gaat fiksen: bel Duncan! En ik ga het dan direct voor je proberen op te lossen. En anders sta ik de dag erna om 9:00 uur voor je deur en fiks het dan voor je. 

10. Wil je nog iets anders kwijt? 

Ik hoop dat ik relaties altijd kan ondersteunen bij het opleveren van hun ICT- en Telefonieomgevingen. Ik hoop ook dat ik WilroffReitsma kan helpen bij het realiseren van hun ambities en bovendien dé verbindende factor mag blijven tussen Sales en Operations van WilroffReitsma en onze klant. Zo probeer ik een pasklare oplossing te bieden die organisaties verder helpt.