fbpx
Support
Contact
ContactSupport
Nieuws

Thuiswerken in tijden van corona: zo maak je er het beste van

Thuiswerken in tijden van corona. Dat onze werksituatie de afgelopen periode is veranderd, is nogal een understatement. Het zijn onzekere tijden waar we met z’n allen het beste van moeten maken. Toch zijn de veranderingen op zakelijk gebied zeker niet alleen maar negatief; steeds meer organisaties en collega’s ervaren nu concreet de voordelen van thuiswerken. Wij vertellen je graag hoe je daar in deze tijden het meeste uit haalt.  

Thuiswerken breder omarmd

Eerst even de cijfers. Wie thuis kan werken, wordt met klem verzocht dit ook te doen, aldus het advies van het RIVM. Het is dan ook niet verrassend dat het aantal thuiswerkers de afgelopen weken door de coronacrisis enorm gegroeid is. Uit onderzoek van het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid (KiM), van eind maart, blijkt dat zo’n 40 procent van alle medewerkers nu volledig vanuit huis werkt. Vóór de crisis was dit nog maar 6 procent. Dat betekent ook dat veel bedrijven en collega’s nu hun eerste ervaringen met thuiswerken opdoen. En met succes.   

Positieve ervaringen

Het geforceerde thuiswerken in tijden van corona levert overwegend positieve ervaringen op, aldus het onderzoek. 60 procent van de ondervraagden geeft aan dat thuiswerken hen makkelijk afgaat. Eenzelfde percentage meldt prima productief te kunnen werken vanuit huis. Door de positieve ervaringen verwacht 25 procent ook na de crisis vaker thuis te werken. Dat zou straks kunnen leiden tot een permanent hoger percentage flexwerkers. Een goede zaak, want naast zakelijke voordelen biedt flexwerken ook een veel betere werk-privébalansEn dat is heel goed voor het welzijn van je collega’s. 

Ook ruimte voor verbetering

Uit het onderzoek komt ook een aantal verbeterpunten naar voren. Zo vindt slechts 60 procent van de medewerkers dat zij voldoende door de werkgever worden ondersteund bij thuiswerken. Ook contact met collega’s zou een stuk beter kunnen, meent ruim 50 procent. Dat kan te maken hebben met de invulling van de thuiswerkplek. Misschien ontbreken de juiste tools om samen te kunnen werken, of ontbreekt het aan stabiele verbindingen met het bedrijfsnetwerk. Zonde, want dat maakt effectief werken lastiger. Hoe zit dat eigenlijk in jouw organisatie? 

Zo zet je de puntjes op de i

Merk je dat deze zaken ook onder jouw collega’s spelen? Geen nood. Er zijn veel oplossingen die je in kunt zetten om de productiviteit en samenwerking te verbeteren. Denk aan videobellen en bestanden delen via Microsoft Teams (en dat kan nu zes maanden gratis!)Dat is goed voor de samenwerking én het persoonlijk welzijn; visueel contact is immers extra waardevol in deze tijden van isolatie. Zoek je een complete thuiswerkplek in de cloud? Kijk dan eens naar onze Portall-dienstverleningwaarmee je collegaook thuis optimaal functioneel, gemakkelijk en veilig laat werken.  

Samen staan we sterk

Eerlijk is eerlijk, het zijn niet de meest prettige tijden om in te werken. We moeten er samen even doorheen. Je kunt daarbij altijd op ons rekenen. Thuiswerken in tijden van corona? Samen met jou maken we van de nood een deugd, en zorgen we ervoor dat je collega’s thuis optimaal kunnen werken. Niet alleen in deze tijden van crisis, maar ook daarna.  

WilroffReitsma
Bij ons staat één principe centraal: in een wereld met steeds complexere technologie, hangt zakelijk succes steeds meer af van gemak. Daarom doen wij er alles aan om de wereld van IT en Telecom zo simpel mogelijk te maken.

Andere lazen ook

Maak uw IT en Telecom vandaag nog makkelijk

info@wilroffreitsma.nl

Adresgegevens

WilroffReitsma Halfweg
Haarlemmerstraatweg 111
1165 MKHalfweg
WilroffReitsma Amersfoort
Satelliet 7
3824 MTAmersfoort
KVK 34067050
BTW NL803525928.B.01

Onze Partner

WilroffReitsma & Partners
Toetsenbordweg 55
1033MZAmsterdam
KVK 32169569
BTW NL822145431.B.01

Meer WilroffReitsma

Support op afstand
Open teamviewer
magnifiercross