De manier waarop we communiceren is de afgelopen jaren aanzienlijk veranderd. De oorzaak? Technologische innovaties. Door ontwikkelingen op het gebied van mobiele devices en apps staan we gemakkelijker dan ooit met elkaar in contact. Deze trend is ook zakelijk interessant; slimme technologie kan namelijk een waardevolle bijdrage leveren aan je klantcontact en -tevredenheid.
De groeiende voorliefde voor technologie wordt gestaafd door de Technologiebarometer 2019, een onderzoek dat is uitgevoerd in opdracht van Samsung. Hieruit blijkt dat acht van de tien Nederlanders vinden dat technologie hun leven een stuk makkelijker heeft gemaakt. Voor de helft geldt dat zij dankzij technologie meer contact met hun naasten hebben. Vooral mobiele apps worden hiervoor ingezet. ’Dat is ook niet zo gek; apps stellen ons in staat vanaf ieder device met elkaar te communiceren, ongeacht afstand, tijd en locatie.
Dankzij apps is onderling contact laagdrempeliger en flexibeler dan ooit tevoren: vanuit onze broekzak communiceren we binnen enkele seconden met wie we maar willen, ongeacht waar men zich bevindt. Telefonie, chat, internet en e-mail; het zijn slechts enkele middelen die tot onze beschikking staan. Het is dan ook logisch om deze toepassingen te integreren in je zakelijke communicatie. Hiermee bied je de klant hetzelfde gemak als dat hij privé ervaart. En dat heeft een positief effect voor de klantbeleving.
Tegenwoordig zijn er enorm veel apps om je interne en externe bereikbaarheid en flexibiliteit te verbeteren. Unified Communications-oplossingen zoals Skype for Business, Vodafone One Net en KPN EEN bieden je keuze uit veel verschillende communicatievormen: van bellen tot chat en van aanwezigheidsbeheer tot het delen van bestanden. Zo maak je je dienstverlening binnen een handomdraai veel klantgerichter. Dat wil jij toch ook?
Wil je meer weten over hoe technologie het klantcontact kan versterken? Neem dan vandaag nog contact met ons op. Onze gespecialiseerde medewerkers staan voor je klaar om te kijken naar de beste oplossingen voor jouw organisatie. Zo profiteer je straks van een optimale bereikbaarheid, efficiëntere communicatie én een nog betere klanttevredenheid.