fbpx
Nieuws

Verbindingsproblemen Vodafone & iOS 11

We krijgen de afgelopen dagen veel meldingen van mensen die last hebben van verbindingsproblemen in iOS 11. Vrijwel altijd gaat het daarbij om klanten van Vodafone.

Het connectieprobleem doet zich voor bij de overschakeling naar Wi-Fi en het vervolgens terugschakelen naar 4G. Het mobiele netwerk kan dan niet herkend en gebruikt worden.

In het kort is het volgende bekend:

Dit probleem is eenvoudig te verhelpen door de optie 4G-bellen uit te zetten.

Om deze uit te zetten, ga je naar Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data > Gesprekken en data uitschakelen en Alleen data inschakelen:

Revisie - 14/11/17

Na vele analyses en een complexe wijziging diep in het mobiele netwerk, wijzen regressietesten uit dat de problemen met de 4G iPhone iOS11 verholpen zijn. Het probleem deed zich voor als men ‘gesprekken én data via 4G’ had ingesteld in de iPhone en daarbij ook WiFi aan had staan. Wanneer in die situatie een gesprek werd opgestart en men buiten bereik kwam van WiFi, of WiFi werd uitgeschakeld, dan was er geen data via 4G meer mogelijk. Gebruikers moesten dan handmatig de APN weer invoeren in de iPhone. Dit hardnekkige probleem is – na de recentelijke iOS updates van Apple - voor iPhone gebruikers opgelost.

WilroffReitsma
Bij ons staat één principe centraal: in een wereld met steeds complexere technologie, hangt zakelijk succes steeds meer af van gemak. Daarom doen wij er alles aan om de wereld van IT en Telecom zo simpel mogelijk te maken.

Andere lazen ook

Maak uw IT en Telecom vandaag nog makkelijk

info@wilroffreitsma.nl
020 40 777 00

Adresgegevens

WilroffReitsma Halfweg Haarlemmerstraatweg 111
1165 MKHalfweg
WilroffReitsma Amersfoort Satelliet 7
3824 MTAmersfoort
KVK 34067050
BTW NL803525928.B.01

Onze Partner

WilroffReitsma & Partners Toetsenbordweg 55
1033MZAmsterdam
KVK 32169569
BTW NL822145431.B.01