fbpx
Nieuws

'As a Service': Het wat, hoe en waarom

'As a Service': een van dé buzzwords in de wereld van zakelijke IT. Je kunt het zo gek niet bedenken of het is wel ‘As a Service’ beschikbaar. Maar waarom is dat eigenlijk? Wat betekent ‘as a Service’ nu precies, en wat is de reden dat deze diensten zo populair zijn? 

Zakelijke IT: van vast naar online   

Er was een tijd dat IT uit voornamelijk losse componenten bestond. Je had je vaste bureautelefoon, je vaste pc, je vaste printer. Mobiele telefoons waren, als ze er al waren, beperkt in functionaliteit, en van de cloud had nog nooit iemand gehoord. Maar toen gingen we digitaliseren. Software werd apps. IT ging de cloud in. Vaste telefonie werd hosted telefonie. IT veranderde in een geïntegreerd netwerk van flexibele, digitale, locatieonafhankelijke oplossingen. En om niet achter te raken, dienen organisaties hierin mee te bewegen.

IT is steeds belangrijker geworden 

Die evolutie heeft de zakelijke ‘spelregels’ aanzienlijk veranderd. Tegenwoordig geldt dat hoe flexibeler je IT is, hoe beter je kunt inspelen op de wensen van je klant. Toch zit er een addertje onder het gras; IT is niet alleen belangrijker geworden, maar ook complexer in beheer en onderhoud.  Werkt je telefoniecentrale nog wel als je je bedrijfsnetwerk update? En hoe zorg je ervoor dat je security meebeweegt met de steeds grotere hoeveelheid malware? Je raakt algauw het overzicht kwijt en zelf je kennis bijhouden is tijdsintensief, kostbaar en misschien wel veel te ingewikkeld. Hoe nu verder?

As a Service: wel de lusten, niet de lasten 

Goed nieuws: tegenwoordig hoef je je helemaal niet meer met die zaken bezig te houden. Al deze werkzaamheden kunnen je uit handen worden genomen. Het is de gedachte achter ‘As a Service’-diensten. In plaats van dat je zelf investeert in  IT, neem je alle benodigdheden af als schaalbare dienst. Bezit verandert als het ware in gebruik. Naast hardware op maat profiteer je van allerlei aanvullende diensten.  Denk aan installatie, configuratie, beheer, onderhoud en beveiliging. Allemaal voor maar een vast bedrag per maand, één contract en één aanspreekpunt. Wel zo simpel, toch?

Maak het jezelf makkelijk   

Ook wij houden niet van moeilijk doen; zo nemen we je graag alle taken rondom het beheer van je werkplekken uit handen. Dat doen we op basis van maatwerk, gespecialiseerde kennis en persoonlijke dienstverlening. Het grote voordeel: je weet zeker dat je werkplekken altijd functioneel, up-to-date én optimaal beveiligd zijn. Zo kunnen jij en je collega’s optimaal doorwerken zoals jullie dat willen. Ook alle beheertaken van je wifi-netwerk, online security en routers kun je met een gerust hart aan ons overlaten. Overigens is de eerste as a Service dienst die veel organisaties afnemen het 'werken in de cloud'. In dit artikel lees je alles over de voordelen van werken in de cloud.

As a Service woordenboek

Leuke term dat 'as a service', maar het wordt tegenwoordig al dusdanig veelvuldig gebruikt dat zelfs wij soms niet meer weten wat het betekent. Daarom het woordenboek!

En steeds meer oplossingen worden As a Service aangeboden

Meer weten?

Wil je meer weten over hoe onze diensten jouw organisatie ontzorgen? Neem dan contact met ons op via 020 - 407 77 00. Wij helpen je graag met advies op maat, zodat je snel zelf de voordelen van As-a-Service ervaart.

WilroffReitsma
Bij ons staat één principe centraal: in een wereld met steeds complexere technologie, hangt zakelijk succes steeds meer af van gemak. Daarom doen wij er alles aan om de wereld van IT en Telecom zo simpel mogelijk te maken.

Andere lazen ook

Maak uw IT en Telecom vandaag nog makkelijk

info@wilroffreitsma.nl
020 40 777 00

Adresgegevens

WilroffReitsma Halfweg Haarlemmerstraatweg 111
1165 MKHalfweg
WilroffReitsma Amersfoort Satelliet 7
3824 MTAmersfoort
WilroffReitsma & Partners Toetsenbordweg 55
1033MZAmsterdam

Contactgegevens

Socials

Support op afstand
Open teamviewer