Het uitbesteden van zakelijke IT is niet voor niets erg populair. IT ‘as a service’ laat je veel tijd besparen, terwijl je productiviteit, bereikbaarheid en continuïteit worden versterkt. Maar dat is niet alles; het levert ook interessante financiële voordelen op. We vertellen graag hoe dat precies zit met IT-uitbesteden.
Nog niet zo heel lang geleden was je gebonden aan forse investeringen voor de aanschaf van IT. En dat niet alleen; ook kon je te maken krijgen met onverwachts hoge periodieke onderhoudskosten. Dat maakte IT minder toegankelijk en bovendien erg kosteninefficiënt. Met IT-uitbesteden heb je daar niets meer mee te maken. Je betaalt een vast bedrag per maand, inclusief onderhoud en alle andere bijkomende zaken. Dat bedrag zet je gewoon onder je operationele kosten, en niet onder kapitaalinvesteringen. Dat levert direct een gezonde financiële balans op.
Je wilt natuurlijk het maximale uit je IT-omgeving halen. Om dat te bereiken is proactief beheer belangrijk. Dit houdt je IT-omgeving in topconditie en je collega’s daardoor productief. IT-beheer kan echter lastig zijn. Niet alle onderhoudsmomenten zijn immers even zichtbaar. IT wordt daarnaast steeds complexer, waardoor beheer al snel veel tijd en kennis vergt. Door IT uit te besteden heb je daar geen omkijken meer naar. Zaken als onderhoud en vervanging worden uitgevoerd wanneer ze nodig zijn. Dat scheelt jou veel tijd, geld en moeite, en levert enorm veel efficiëntie op.
Security is essentieel, maar toch ontbreekt het binnen veel bedrijven aan focus hierop. Vaak komt dit door een gebrek aan tijd, capaciteit, kennis of aandacht. Daardoor ontstaan serieuze risico’s voor de dataveiligheid ‒ een doodzonde in de zakelijke praktijk van vandaag. Ook hier biedt uitbesteding uitkomst. Je IT wordt op afstand gemonitord en up-to-date gehouden op basis van professionele expertise en hoge wettelijke standaarden. Dit verkleint het risico op datalekken. Zo versterk je je continuïteit en toon je aan zorgvuldig om te gaan met de gegevens van klanten en collega’s.
Een groot deel van de IT-afdelingen is veel tijd kwijt aan technisch onderhoud. Het uitbesteden haalt deze taken bij de afdeling weg. Daardoor blijft er veel meer tijd over voor andere werkzaamheden. Denk aan het onderzoeken hoe innovatieve IT kan bijdragen aan de zakelijke strategie en het verhogen van je rendement. Dat kan leiden tot efficiëntere processen, waardoor IT-uitbesteden ook indirect kosten bespaart. Je kunt zo bovendien besparen op investeringen in eigen gespecialiseerde medewerkers met kostbare IT-kennis.
Er is eigenlijk maar één ding dat echt telt op de werkvloer: het gezamenlijk behalen van successen om als bedrijf te kunnen groeien. Dat bereik je door je te focussen op je kernactiviteiten. Deze focus kun je vergroten door zaken weg te halen die daar niet direct mee verbonden zijn, zoals je IT-beheer. Je organisatie als geheel maakt zo een mooie efficiëntieslag. Hoe efficiënter en flexibeler bedrijven werken, hoe toekomstbestendiger ze zijn. IT-as-a-Service helpt je daarbij.
Ben je nieuwgierig geworden naar de mogelijkheden van het IT-uitbesteden voor jóúw organisatie? Neem dan contact met ons op. Samen met jou zorgen we ervoor dat jij zo min mogelijk tijd kwijt bent aan beheer en ondertussen profiteert van een stuk meer kostenefficiëntie. Zo werk jij lekker zorgeloos door in de wetenschap dat je IT-budget optimaal besteed wordt.