<  Terug naar nieuwsoverzicht


14/06/2019

Geïntegreerde communicatie: makkelijker kunnen we het niet maken

Over één aspect zijn we het allemaal eens: zonder communicatie zijn we nergens. Communicatie tussen collega’s, met leveranciers, klanten, per mail, chat of e-mail is van levensbelang voor elk bedrijf. Daarom wil je deze het liefste zo makkelijk en goed mogelijk geregeld hebben, toch?

Door de bomen het bos zien

Door de jaren heen is je IT-omgeving niet even overzichtelijk meer; je internetverbinding loopt via een leverancier, je mobiele telefoonabonnementen bij twee andere providers en je IT-collega heeft zijn handen vol aan het configureren en up-to-date houden van alle soft- en hardware. Laten we de administratie niet vergeten die een dagtaak heeft aan al die verschillende contracten en wisselende maandbedragen. Het is tijd voor overzicht.

Alles in één

Door te kiezen voor geïntegreerde communicatie breng je dat overzicht weer aan. In de afstemming met je leveranciers, het IT-beheer en in de administratie. Daarnaast kunnen je collega’s een stuk makkelijker communiceren met elkaar en met de klanten. Een greep uit de voordelen:

  1. Overal bereikbaar op één nummer: Het integreren van communicatiemethoden vergroot direct je bereikbaarheid. Je bent immers niet langer afhankelijk van een enkel device. Of je nu werkt vanaf je laptop, smartphone, pc en zelfs tablet, je kunt altijd op dezelfde manier communiceren. Waar je je ook bevindt, je bent altijd bereikbaar op één nummer voor vast en mobiel. Dat werkt wel zo prettig voor je klanten én collega’s.
  2. Efficiënter samenwerken met collega’s: Met geïntegreerde communicatie kun je eenvoudiger en efficiënter samenwerken met collega’s. Is iemand bijvoorbeeld telefonisch in gesprek? Dan zie je dat direct en stuur je hem een chatbericht of mailtje. Onderweg verder werken aan een document? Ook dat is geen probleem. Overal heb je toegang tot dezelfde bestanden in de cloud. Dat leidt tot een efficiëntere communicatie, een betere samenwerking en een snellere dienstverlening. Tel uit je winst.
  3. Bereikbaarheid zoals jij het wilt: Geïntegreerde communicatie is meer dan bellen en internetten. Je kan zelf bepalen hoe jij en je collega’s bereikbaar zijn. Zo kun je bijvoorbeeld zelf de routing van inkomende gesprekken bepalen, gebruikmaken van belgroepen en je telefonie koppelen aan het crm-systeem. Perfect als je bedrijf meerdere afdelingen of een klantenservice heeft. En die klantenservice heeft ook de mogelijkheid om te chatten en mailen met je klanten.
  4. Geen omkijken naar beheer en onderhoud: Het gebruik van een geïntegreerde oplossing neemt alle beheer- en onderhoudstaken weg; die zijn voortaan de verantwoordelijkheden van de provider. Nieuwe functionaliteiten en updates worden automatisch doorgevoerd, zonder dat je hier omkijken naar hebt. Ook de uitdaging om verschillende oplossingen aan elkaar te koppelen is verleden tijd. Met een geïntegreerde oplossing kan je ervan uitgaan dat de onderdelen naadloos op elkaar aansluiten.

In één keer klaar met KPN EEN

Met KPN EEN profiteer je direct van al deze zakelijke voordelen. Hiermee ben je altijd en overal bereikbaar. Je regelt zelf de routing van inkomende telefoongesprekken, internet dat is er ‘gewoon’ en aan ingewikkeld onderhoud van hardware en software hoef je ook geen tijd en geld meer te besteden. Wat je wel hebt? Eén aanspreekpunt, één oplossing, één contract, één factuur en vaste maandelijkse kosten.