Kortgeleden is WilroffReitsma’s online werkplekdienst Portall gelanceerd. Inmiddels lopen de eerste advies- en implementatietrajecten al. Zelf zijn we ook volledig overgeschakeld naar Portall. Practice what you preach, toch? Roy van Leeuwen, Pre-Sales Consultant bij WilroffReitsma, deelt elf manieren waarop bedrijven en medewerkers slimmer werken met de online werkplek Portall.
Samen met collega’s aan een presentatie werken of een Word-document bewerken; het kan tegelijkertijd met Portall. Je ziet direct alle wijzigingen die anderen aanbrengen. Zo voorkom je verschillende versies van hetzelfde document. Het werkt stukken efficiënter dan naderhand documenten samenvoegen. Ook per ongeluk aan de slag gaan met oudere versies zal je niet meer gebeuren.
Het samenwerken beperkt zich niet tot je collega’s; ook met klanten en leveranciers kun je net zo eenvoudig bestanden delen en werken in dezelfde documenten. Je bepaalt zelf wat zij ermee mogen doen, zoals alleen lezen of niet verder verspreiden.
Met Portall is het mogelijk om je lokaal geïnstalleerde Office-programma’s te gebruiken – en geen web-based versies. Daarmee hanteer je de gebruikelijke sneltoetscombinaties en snelheid die je gewend bent.
Alle bestanden staan opgeslagen in de cloud. Toch heeft de werkplek een virtuele schijf aangemaakt die je via de verkenner kunt gebruiken – net als je vertrouwde C-schijf. Iedereen kan direct aan de slag met de Portall-omgeving.
Via Portall bepaal je als gebruiker hoe je contact hebt met anderen. Kies voor een chatsessie, start een gesprek via spraak en eventueel in beeld, of stuur gewoon een e-mailtje. Ook apps van derden of eigen bedrijfsapps kunnen we integreren in de online werkplek.
Met Presence-functionaliteit gekoppeld aan je Outlook-agenda zie je als gebruiker direct of jouw contactpersoon bereikbaar is voor bijvoorbeeld een chatsessie of (video)gesprek. Ideaal om snel iets met elkaar af te stemmen.
Keuzevrijheid in het apparaat dat je gebruikt is belangrijk om productief en prettig te werken. Portall werkt net zo goed op een desktop-pc als op een laptop, tablet en smartphone, dus gebruik de devices waar jij en je collega’s het fijnste mee werken.
Portall is in te regelen met Single Sign On (SSO). Gebruikers hoeven niet meer bij elke aparte app die zij voor hun werk gebruiken opnieuw in te loggen en een groot aantal wachtwoorden te onthouden.
Werk met een gerust hart zonder gestoord te worden door online dreigingen als virussen, ransomware en phishing mails. Kwaadwillende e-mails en bestanden worden al herkend en verwijderd voordat ze in de inbox terechtkomen.
Kies ervoor om een slimme cloudprintoplossing toe te voegen aan je online werkplekomgeving. Op welk netwerk en met welk device je ook als gebruiker inlogt, de oplossing herkent waar je zit en laat je gemakkelijk de dichtstbijzijnde printer gebruiken.
Je hoeft geen technicus in huis te hebben om Portall te implementeren. Deel jouw wensen en eisen ten aanzien van de werkplekken met onze specialisten en wij zorgen voor een volledig functionerende werkplek op maat.
Ben je benieuwd of Portall iets voor jouw bedrijf is? We delen graag onze eigen ervaringen en overtuigingen met je. Wil je de voordelen zelf ervaren? Kom dan vooral naar onze volgende Portall-kennissessie op 15 november waar je alles over onze cloudwerkplek leert, of neem contact op met Roy van Leeuwen voor een gesprek.
In dit whitepaper ontdek je meer over Portall, de cloud werkplek van WilroffReitsma aan de hand van een study case. Ook vertellen we meer over de kosten en verschillende licenties.