Het is nog niet eens zo heel lang geleden dat bedrijven hun IT-diensten verspreid afnamen. De werkplek bestond uit tal van softwareonderdelen die van verschillende leveranciers werden afgenomen. Een dagtaak voor de ICT-beheerder en ongemak voor gebruikers. Kiezen voor je volledige werkplek in de cloud vereenvoudigt je IT en maakt korte metten met deze ergernissen van jou en je collega’s.
Kon je eerder niet thuiswerken, omdat op kantoor de software en bestanden waren die je nodig had? Met je werkplek in de cloud is dat verleden tijd. Overal waar je bent kan je inloggen en aan de slag. Het enige dat je nodig hebt is een internetverbinding.
Duurt het updaten van je pc ook zo lang? Nét bij het opstarten of afsluiten van je werkplek kan je wachten tot de updates zijn voltooid. Met je werkplek in de cloud is dit verleden tijd. Updates worden centraal uitgevoerd in de datacenters zelf; daar merk je voortaan niets meer van.
Je herkent het wel: je bent ijverig een presentatie aan het bewerken. Blijkt een collega al aanpassingen te hebben gedaan. In een ander bestand. Het resultaat: je kan die presentatie opnieuw aanpassen. Met je werkplek en bestanden in de cloud werken jullie samen – en eventueel tegelijkertijd – in hetzelfde document.
Je documenten staan dus voortaan in de cloud in plaats van op je lokale harde schijf. Dat maakt het delen veel eenvoudiger. Je deelt simpelweg de link met de desbetreffende persoon en hij of zij heeft direct toegang tot hetzelfde document in de cloud. Bijkomend voordeel: je gebruikt minder opslagruimte van je inbox en minimaliseert de netwerkbelasting door minder te uploaden en downloaden.
Hoe vaak komt het niet voor dat je een wachtwoord moet resetten omdat je het vergeten bent? Met al die verschillende web-apps en -logins is dat vaker dan je lief is. Je werkplek in de cloud kan met Single Sign On (SSO) zó ingericht worden, dat je automatisch voor alle programma’s en web-apps bent ingelogd.
Nu heb je wellicht met verschillende hardware, software en instellingen te maken die vragen om een eigen aanpak en update. Je werkplek in de cloud hoef je niet meer lokaal te installeren, te configureren en up-to-date te houden. Dit scheelt je veel tijd, zeker als er regelmatig personeelswijzigingen zijn.
Ben je vooral veel tijd kwijt met het updaten van systemen, het oplossen van bugs en het fixen van andere technische issues? Dan zal je weinig tijd hebben voor zaken als innovatie. Laat het technische
onderhoud over aan externe specialisten en gun jezelf weer tijd om verder te denken dan die inbox met onderhoudstickets.
Je werkplek in de cloud is een echte alles-in-één oplossing. Is er iets aan de hand? Dan hoef je ons alleen maar te bellen en het wordt opgelost. Dat was in het verleden wel anders toen je apart je internet, security, hardware, besturingssystemen en softwareprogramma’s overal afnam.
Download het eBook Portall is onze eigen werkplekoplossing in de cloud. Hiermee zorg je ervoor dat jij en je collega’s op elke locatie zo productief, flexibel en veilig mogelijk samen kunnen werken. Wil je hier meer over weten? Lees er alles over in ons eBook ‘Succesvol online samenwerken’ of neem contact met ons op voor een demo.