<  Terug naar nieuwsoverzicht


19/02/2019

De gemiddelde werkdag van een mobiele werker anno 2019

Als moderne professional is geen enkele dag hetzelfde. Iedere dag biedt nieuwe kansen en uitdagingen. Als mobiele werker werk je op allerlei plekken en wil je overal bereikbaar en productief zijn. We vinden het normaal dat dit kan, maar zonder de juiste IT-oplossingen is dit niet mogelijk. Frank Schuurman, Pre-Sales Consultant bij WilroffReitsma, beschrijft een gemiddelde werkdag waarin je ongetwijfeld het nodige herkent.

08.15: De werkdag start. Je begint eerst twee uurtjes vanuit huis. Zo mijd je de drukke ochtendspits en kun je mooi eind van de ochtend op tijd naar een potentieel nieuwe klant. Je opent je Portall-omgeving en de meldingen stromen binnen. Bakje koffie ernaast en aan de slag!

08.45: Je hebt een Teams-call met een collega. Samen bespreken jullie nog even de laatste details van het zakelijke voorstel. Terwijl jullie overleggen, hebben jullie beiden de PowerPoint-presentatie geopend en werken jullie real-time een aantal sheets bij.

10.15: Je vertrekt met de fiets naar het treinstation. De afspraak is in een kantoorlocatie bij Utrecht Centraal. Met de auto geen doen, en zo kun je mooi nog even je laptop openklappen in de trein. Net voordat je het kantoor van de klant binnenloopt schakel je je bereikbaarheid aan naar ‘In bespreking’. Zo weten je collega’s dat ze jou niet kunnen bellen of benaderen.

11.00: Via ScreenBeam (draadloze HD streaming) koppel je jouw laptop aan het presentatiescherm in de vergaderruimte. Je opent de presentatie en start met vertellen. Uiteraard een goed verhaal waar de klant alleen maar lovend over kan zijn. Eén ding is zeker: jij hebt een nieuwe klant.

12.30: Met een goed gevoel en een broodje kaas van de kiosk stap je terug de trein in. Onderweg schrijf je nog wat ideeën uit en beantwoord je wat mailtjes.

13.30: Eenmaal terug op kantoor ga je een overleg in met een aantal collega’s. In de vergaderruimte zijn een aantal collega’s van je te zien die op afstand deelnemen aan de vergadering. Twee van hen werken op de andere vestiging en een werkt vanuit huis.

15.00: De laatste uurtjes werk je op een flexplek. Je beantwoordt een aantal chatberichten die je ontving tijdens de vergadering. Een collega bel je direct even terug en verder doe je wat administratieve werkzaamheden en verstuur je wat e-mails.

17.45: Je werkdag zit erop voor vandaag. Je logt uit, bergt je laptop op en gaat richting huis. Een avondje squashen met je partner en daarna samen een hapje koken staan op de planning.

De juiste IT maakt het mogelijk

Zoals je waarschijnlijk herkent: je zit als professional niet stil. In totaal heb je op deze dag op zes verschillende locaties gewerkt, (video)gebeld, gemaild, gechat, documenten bewerkt en meer. Zonder de juiste IT-omgeving was dit niet mogelijk geweest. Nu zit je met zo’n drukke dag niet te wachten op allerlei extra randzaken, zoals het configureren van je IT-omgeving en het veilig houden en updaten van je hard- en software. Het moet goed werken ‒ simpel.

Portall: veilig werken in de cloud

Met Portall kunnen jij en je collega’s werken zoals jullie willen, waar jullie willen. Deze complete werkplekoplossing draait in de cloud. Heb je een laptop of desktop-pc en een internetverbinding? Dan kun jij overal aan de slag. De verbindingen zijn veilig en de documenten staan veilig in de cloud opgeslagen. En met al je vertrouwde Office-apps kun je optimaal aan de slag.

Ik vertel je graag meer over de mogelijkheden van Portall voor jouw werkdag.


Pre-Sales Consultant bij WilroffReitsma