<  Terug naar nieuwsoverzicht


26/04/2019

De digitale toekomst is nu op The Digital Dutch

Op 11 april vond in de Jaarbeurs in Utrecht de vierde editie van The Digital Dutch van KPN plaats. Dit is hét event voor ondernemend Nederland waar digitale kansen, innovatie en inspiratie centraal staan. Om op de hoogte te blijven van de actuele (én toekomstige) ontwikkelingen, bezocht een afvaardiging van WilroffReitsma dit evenement. Lees hieronder de bevindingen van Inside Sales Agent Lily Westenberg.

Eerste impressie

Direct bij binnenkomst van The Digital Dutch werden we verrast met een prachtige visie op onze nabije en verre toekomst. We maakten al snel kennis met een ‘schattige’ communicatief onderlegde robot, ontworpen voor ondersteuning in bijvoorbeeld de zorg of het onderwijs. Ook andere enerverende industrieën kwamen aan bod met bijvoorbeeld een ‘wulpse’ paaldansende robot.
Er is nu al zóveel mogelijk op het gebied van Artificial Intelligence en Internet of Things! Deze ontwikkelingen gaan ons in staat stellen om sneller en beter met elkaar te communiceren en werken. En zelfs onze levenskwaliteit te verbeteren.

Het hoofdprogramma

Connectiviteit, veiligheid en focus waren enkele van de belangrijkste keywords tijdens het hoofdprogramma. Inspirerende sprekers als Jaya Baloo (CISO KPN), Maximo Ibarra (CEO KPN) en Kjeld Nuis (topsporter) volgden elkaar in hoog tempo op. Zij deelden hun visie op de digitale toekomst die eigenlijk nu al gestart is. De basis is interpersoonlijkheid: volgens het principe van de “Six Degrees of Separation” staan we allen met elkaar in connectie. En huidige en nieuwe technologie stelt ons in staat om fysieke afstanden beter en sneller te overbruggen. Vanzelfsprekend moet de security optimaal gewaarborgd worden, maar het uitgangspunt zou het omarmen van deze ontwikkelingen moeten zijn.
Het hoogtepunt van het middagprogramma was Magnus Lindkvist, een Zweeds futuroloog. Hij wist de aanwezigen op humoristische wijze in te laten zien hoe kleine ideeën en concepten in het begin ‘raar’ kunnen lijken, maar uit kunnen groeien tot de beste businessplannen. In zijn optiek zijn de voortstuwers en evangelisten van technologische innovatie juist de mensen die out of the box denken én handelen. “If you want to create something new, you have to be willing to be misunderstood for a long time.”

De afdronk

De digitale transformatie is in volle gang en we staan er middenin. Ik geniet ervan te zien dat er zoveel professionele mensen met elkaar kijken en nadenken hoe we stap voor stap de nieuwe technologieën in de samenleving toelaten en hier verstandig en slim mee leren om gaan. The Digital Dutch laat zien dat innovatie ons nog verder kan brengen en dat we de veranderingen niet hoeven te vrezen, maar hier juist veel plezier en gemak van gaan ervaren.


 

Inside Sales Agent bij WilroffReitsma